Почетна > Бизнис
Бизнис

Све је већа вредност инфлуенсера на тржишту

Све више компанија плаћа инфлуенсере, односно особе које су познате на друштвеним мрежама, да рекламирају њихове производе.
Фото: Unsplash/Good_Faces

Ова маркетиншка индустрија бележи веома брз раст па се процењује да ће до 2022. године вредети 15 милијарди долара, преноси портал Бизнис и финансије.

Како функционише инфлуенсерски маркетинг?

Прво треба пронаћи адекватну особу за рекламирање својих производа. Колико је битно детаљно истражити одређеног инфлуенсера и унапред предвидети све ризике пословања са њим, могли смо видети на примеру домаћег јутјубера Баке Прасета. Многе компаније су се прво отимале о њега, иако је био склон прављењу скандала, а када је у томе претерао, масовно су га напуштале и ограђивале се од његових ставова, покушавајући да очувају сопствени рејтинг.

Дакле, добар инфлуенсер мора да са зна да “се понаша”, да буде професионалац који има искуства у одржавању интересовања публике, односно да не буде звезда која је само једном засијала на небу. Потребно је да ту особу прате на хиљаде, па и милиони људи. Када успете да га нађете, треба га наговорити да рекламира баш ваш производ. А када га наговорите, следе преговори о плаћању. Неки од инфлуенсера прихватају исплату у производима компанија које рекламирају, а неки само ону у новцу. Преговарачка моћ инфлуенсера највише лежи у њиховој слави.

Примера ради, фудлабер Кристијано Роналдо, кога није потребно посебно представљати, наплаћује 1,6 милиона долара помињање неког бренда на свом инстаграм профилу, преноси Бизнис и Финансије.

Међутим, не морате бити најбољи фудбалер света да бисте наплатили своје постојање на друштвеним мрежама. Највећи број инфлуенсера су обични корисници који су се прославили баш употребом друштвених мрежа, а не у другим делатностима. То могу бити девојке које снимају туторијале како се нашминкати или како наместити фризуру, фитнес тренери који деле своја знања са целим светом, духовити твитераши чији хумор често буде виралан, познати млади гејмери које млади обожавају итд.

Но, сарадња са њима често није лака. Из ПР агенција које сарађују са инфлуенсерима ће вам, између редова, рећи да понекад имају нереалне захтеве и да веома често прецењују себе.

 

Преузмите андроид апликацију.