Почетна > Бизнис
Бизнис

Сваки пети запослени у Србији ради за фирму са већинским капиталом из ЕУ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да они политичари који заговарају прекид односа са ЕУ и прекид евроинтеграција, заговарају и економску пропаст Србије.
Фото: Unsplash/carlbcampbell

„Као члан Владе могу да вам кажем да политичари који сматрају да треба да прекинемо односе са ЕУ, сматрају да треба да нестане Србија, јер би Србија заиста нестала када би прекинула своје везе са ЕУ”, рекао је Весић за Танјуг.

Он је навео да у Србији послује укупно 9.568 компанија са већинским капиталом из ЕУ у којима ради 281.841 радника или 20,4 одсто од укупне регистроване запослености у Србији.

Додао је и да фирме без обзира на порекло капитала, које производе и извозе више од 50 одсто својих производа на тржиште ЕУ, запошљавају 370.000 људи у Србији.

Весић истиче да укупно 17.700 српских компанија, без обзира на порекло капитала, извози део производа у земље ЕУ и да те компаније запошљавају 675.000 радника.

„Уколико би се због отежаних услова пословања са ЕУ број запослених у првом удару у овим фирмама смањио само за 10 одсто, разлика у месечним приливима за државу само на основу пореза и доприноса била би 17 милијарди динара месечно. За тај износ могу се исплатити зараде за око 16.000 радника у сектору образовања или око 14.000 запослених у сектору здравства”, навео је Весић.

Он је додао да трговинска размена Србије и ЕУ износи 64 одсто укупне спољнотрговинске размене Србије са светом.

„Иако нисмо формално део ЕУ, ми смо економски део ЕУ, јер смо наслоњени једни на друге. У том смислу трудимо се да синхронизујемо законе са ЕУ и наравно да остваримо свој најважнији политички циљ, а то је да постанемо чланица ЕУ”, поручио је министар.

Весић каже и да у свом сектору покушава да учини што је више могуће, а то укључује и напоре на укидању дозвола за камионџије са једним бројем земаља ЕУ.

Наводи да, осим за седам или осам земаља са којима Србија има споразуме о укидању дозвола, за већину других земаља српске камионџије морају да узимају дозволе за транзит.

„Када сам био у Бриселу тражио сам од комесарске за транспорт да нас подржи и успео сам у томе. Послао сам писма на адресе 20 министара саобраћаја у Европи у којима сам тражио да укинемо режим дозвола за српске друмске превознике. Добио сам позитиван одговор од Шпаније, заказали смо за крај марта радну групу која треба да усагласи Нацрт споразума и очекујем да ће ускоро наши возачи возити у Шпанији без проблема”, рекао је Весић.

Kako zadržati trend rasta u građevinarstvu?

Преузмите андроид апликацију.