Почетна > Србија
Србија

Сутра прва годишњица пуштања у саобраћај брзе пруге Београд – Нови Сад

Прва годишњица од пуштања у саобраћај брзе пруге Београд – Нови Сад, у оквиру међународне пруге од Београда до Будимпеште, биће обележена сутра у Новом Саду у присуству премијерке Ане Брнабић.
Фото: Танјуг/Бошко Банушевац

Прва годишњица брзе пруге биће обележена на перону Главне железничке станице у Новом Саду, са почетком у 10.30 часова.

Догађају ће присуствовати министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор, председник Покрајинске Владе Игор Мировић, градоначелник Новог Сада Милан Ђурић, амбасадорка НР Кине у Србији Чен Бо и представници компаније „C hina railway international co“, најављено је из владе.

Брзом пругом од Београда до Новог Сада, возом „Соко“, заједно су се 19. марта 2022. провозали председник Србије Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан и тако је отворили за саобраћај.

У возу су били и чланови Владе Србије, а „Соко“ је стигао од Београда до Новог Сада за 33 минута.

Изградња брзе пруге Београд – Нови Сад у дужини од 75 километара, за брзину од 200 км на час, почела је крајем 2017. године, а коштала је око 935 милиона долара.

Редован путнички саобраћај на брзој прузи почео је наредног дана.

Пругу су претходно тестирале мерна кола немачких железница и 21. јануара достигнута је брзина од 201,5 км на сат.

Радови у Србији почели су августа 2017. изградњом највећих инфраструктурних објеката на траси пруге, тунела и вијадукта „Чортановци“ на деоници Стара Пазова-Нови Сад, коју је градила компанија руских железница „РЖД Интернешнел“.

Деоницу од Београд Центра до Старе Пазове, у дужини од 34,5 км, градио је конзорцијум кинеских компанија „C hina Railway International Company” и „“C hina railway international co“.

Деоница Стара Пазова – Нови Сад, коју су градили Руси, дуга је укупно 40,4 км, од чега је отворена пруга 36,2 км.

Тунел и вијадукт „Чортановци“ пролази кроз Фрушку Гору и налазе се у пловном делу Дунава и представљао је највећи инфраструктурни и инвестициони железнички пројекат у овом делу Европе.

Тунел има две цеви, свака са по једним колосеком, укупне дужине 2,2 километра.

Вијадукт се налази непосредно уз десну обалу реке Дунав и дуг је око три километра, а носи га 59 стубова, од којих је висина појединих стубова 26 метара.

Ohrid: Počeo trilateralni sastanak

Преузмите андроид апликацију.