Почетна > Нови Сад

Нови Сад Урбани Нови Сад

Шта вас чека на изложби „Од Невена до Бетмена“ која се отвара вечерас?

Отварање изложбе „Од Невена до Бетмена“, која се реализује у оквиру целине Град стрипа, програмског лука Друга? Европа, заказано је за 20.22 часа 21. октобра, а изложбу ћете моћи да погледате сваког радног дана од 13 до 20 часова до 22. новембра, у Дистрикту, у објекту број 5.
Фото: Unsplash/Erik McLean

Ова изложба приказаће ретроспективу настанка и развоја стрипа са акцентом на српски стрип у европском и светском контексту и тематски покрити три века српског стрипа кроз следеће одељке: прото-стрипови (праисторија и рана историја), визуелно приповедање средњег века (секуларно и сакрално), платинасто доба (1880 – 1934), златно доба (1935 – 1941), сребрно доба (1953 – 1970), бронзано доба (1971 – 1990), гвоздено доба (1991 – 2011), силицијумско доба (данас) и Нови Сад – престоница стрипа.

Изложба је намењена најширој али и академској публици, као и међународним и локалним стручњацима и љубитељима стрипа. Један део изложбе представљен је тако да анимира децу и младе настојећи на тај начин да развије будућу публику за стрип.

Изложба „Од Невена до Бетмена“ води вас кроз богату и динамичну историју српског стрипа, од корена визуелног приповедања у српској култури до модерног облика.

Ова историја је представљена кроз рад угледних и надарених твораца, кроз теме у распону од хумористично-карикатуралних до прича већих од живота.

Бићете у прилици да испратите 150 година модерног стрипа у Србији и све појаве које су му претходиле.

Представљамо вам визуелну шетњу од епске поезије, народних прича, научне фантастике, страве и ужаса, суперјунака, мелодраме, биографских романа, историјских догађаја, комедије, све до апстрактног, филозофског и експерименталног стрипа.

Сазнаћете (ако већ нисте знали):
  • Да је наша потреба да се изражавамо помоћу визуелног приповедања постала део главног тока наше културе и традиције још у средњем веку, а временом јој се додаје све више текста и појављују се претече стрипа које су прерастале у познату форму, како у свету, тако и код нас.
  • Да смо у стрипу, несумњиво увек били део динамичног света у свакој епохи.
  • Како је чика Јова Змај постао један од пионира стрипског издаваштва и како је привукао велике мајсторе сликарства да цртају стрипове за његов часопис Невен.
  • Како су раме уз раме кроз приче у сликама измешани Лав Толстој, Хенрик Сјенкјевич, Марк Твен, Александар Пушкин, Бранислав Нушић, Чарлс Дикенс, Аугуст Шеноа, Лаза Лазаревић, Алексеј Толстој, Вилијам Шекспир, Јарослав Хашек, Александар Дима, Жил Верн, Михаил Шолохов…
  • Како су Французи у 70–им сазнали да неки од најважнијих стрипова њиховог детињства 30–их и 40–их долазе из Србије/Југославије, а не из Сједињених Америчких Држава.
  • Да је пут од бајки до суперјунака прилично кратак.
  • Да је Принцеза Ру је у своје време добила титулу најнадреалистичнијег стрипа икада.
  • Шта се дешава после огреботине задобијене од мачке подвргнуте научном експерименту, како се активира фиртућка из Осаке, али и ко је и шта је Скрапулонска бебица…
  • Колики је утицај стрипа на филм и ликовну културу.
  • Да су могућности стрипа неограничене у односу на најскупље филмске продукције и да је једина граница имагинација стрипских аутора.

Као и зашто смо се уз стрипове увек добро забављали, смејали, плашили, маштали, бринули, стицали нова знања…

Harmonija za uši na svečanom otvaranju “NOMUS“ muzičkog festivala (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.