Kakva je tražnja za novim automobilima u našoj zemlji?
U okviru online manifestacije koju organizuje pod nazivom Dani novih vozila, sajt Polovni automobili realizovao je istraživanje o kupovini novih vozila.
Istraživanje je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu koja je obuhvatila 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom.
Kakva je prodaja novih automobila i šta se kupuje?
Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“, u prvom kvartalu tekuće godine prodato je 5.019 novih automobila, približno isto kao u posmatranom periodu prethodne, 2021, kada je prodato 4.997 vozila.
Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11%.
Navedeni podaci nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije.
Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može dobiti realnija slika stanja.
Prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega 2% manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije.
Kada je reč o gorivu, odnosno izboru pogonskog agregata, kupci novih automobila su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince – čak 60% prodatih novih automobila.
Na drugom mestu je dizel sa 19,82%, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06%).
Najprodavaniji brend kada je reč o novim novih automobilima i u tekućoj godini je Škoda, a redom slede Toyota, Hyundai, Fiat i Dacia.
Zbog čega se kupci odlučuju za kupovinu novog automobila?
Više od 75% ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil. Međutim, čak 30% anketiranih u istraživanju sajta Polovni automobili planira kupovinu novog automobila u budućnosti.
Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih 5 godina (36%), zatim u narednih godinu dana (27,1%) i naredna 3 meseca (14,5%).
Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo.
Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40% ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima.
Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničku ispravnost novog automobila (39,2%), fabričke garanciju (32,9%), sigurnijeg izbora i kupovine (27,9%), lakše kasnije prodaje (21,8%), veće bezbednosti (21,8%).
Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70% kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni.
Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2%) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35%).
Koliko novca su kupci spremni da izdvoje za kupovinu novog automobila?
Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila – do 13.000 EUR (26,5%).
Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 EUR (21,7%), te cenovni rang od 15.000 do 20.000 EUR (19,8%).
Preuzmite android aplikaciju.