Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Шта најбоље штити унутрашњост аутомобила од сунца

Температура возила паркираног на сунцу за кратко време може да достигне врло високу вредност.
Фото: Pexels/Tobi

Различите су методе које се могу примењиивати како бисмо спречили претерано загревање ентеријера аутомобила од сунчеве топлоте.

Осим референтног возила без додатне опреме, испитано је неколико аутомобила са опремом за заштиту од сунца, а уз то је додато и возило са затамњеним стаклима, као и једно са белом и једно са црном каросеријом.

Што се боје тиче, као што и претпостављате, кола црне боје ће много брже достићи критичне температуре. И аутомобили светлије боје ће у једном тренутку постати опасни, али ће им бити потребно више времена.
Фото: Unsplash/Bram van Oost

Исто важи и за аутомобиле са тамним ентеријером. Кожна седишта су посебно опасна, које год да су боје.

Након више од четири сата на јарком сунцу, измерене су температуре ентеријера.

У возилу без додатне опреме, односно затамњења, било је 53 степена Целзијуса на месту возача.

Десет степени мање и уједно најхладније, било је у возилу прекривеном церадом.

Са 45 степени возило са спољном заштитном фолијом такође је било знатно хладније од референтног аутомобила.
Рефлектујући штитник за сунце постављен изнутра (49 степени) и бела тканина на командној табли (50 степени) били су мање ефикасни.

Фото: Pexels/Le Minh

Затамњење задњих прозора такође је резултирало смањењем од само два степена, када је реч о возачевом седишту. Међутим, овде је измерено само 48 степени на задњим седиштима, уместо 57, колико је било у возилу без додатне опреме.

А како уштедети гориво погледајте овде.

Генерално, препоручује се употреба било какве заштите од сунца јер то може да помогне у снижавању температуре унутрашњих површина.

Током испитивања, управљачи и командне табле достизали су температуре и до 70 степени Целзијуса.

Такође, мања кола се изузетно брзо прегревају.

Фото: Unsplash/Nikola Treći

На крају, када су упоређивали возила са црном и белом каросеријом, биле су јасне температурне разлике на спољној површини – 65 степени код тамног и 44 степена код светлог возила, док се изунутра црни “duster” загрејао за барем пет степени више од аутомобила офарбаног у бело

 

Преузмите андроид апликацију.