Део гуме који остварује контакт са путном подлогом назива се газећи слој и дизајниран је да одговара величини и тежини вашег возила.
Гуме, заједно са системом кочница и огибљења, најважније су безбедносне компоненте вашег аутомобила. Праћење хабања гума може помоћи да се осигура ваша безбедност и безбедност ваших путника.
Део гуме који остварује контакт са путном подлогом назива се газећи слој и дизајниран је да одговара величини и тежини вашег возила. Изненађујуће, површина тренутног контакта са коловозом није много већа од површине длана.
Када се гуме неравномерно троше, то у великој мери смањује контакт газећег слоја са коловозом, а самим тим смањује и контролу управљања и повећава зауставни пут.
Ако проверавате истрошеност гума као део редовног сервиса или одржавања, потражите неуједначен узорак хабања. Ако постоји значајно хабање, замена гуме може бити једина опција.
Ово су главни узроци хабања гума:
Превише ваздуха у гумама узрокује трошење по средини. То доводи до грубе вожње и слабијег одзива на команде за кочење и управљање.
Пренадуване гуме такође су склоне оштећењима од ударца.
Премало ваздуха у гумама узрокује брзо хабање обе сопљне ивице газног слоја гуме.
Осим што узрокује већу потрошњу горива, вожња на премало надуваним гумама је и опасна. Бочне странице пнеуматика се савијају и прегревају због ниског притиска у гумама, што може довести до њиховог пуцања.
Прекомерно унутрашње или спољашње хабање
Хабање гума само на унутрашњој или спољашњој ивици обично је знак проблема са поравнањем точкова. То се обично дешава ако углови нагиба нису у складу са фабричким спецификацијама.
Овај проблем је праћен повлачењем вашег аутомобила током вожње у једну страну или проблемима са управљањем.
Зато је најбоље да проверите огибљење и обавите центрирање трапа у сервису.
Evo šta treba znati u vezi sa novim ažuriranjem za „Windows“ 11
Преузмите андроид апликацију.