Почетна > Србија
Србија

Српске компаније на Сајму органске хране уговориле извоз од преко 7 милиона евра

 Прве анализе учешћа компанија из Србије на највећем специјализованом Међународном сајму органске хране „BIOFACH“, показују да су домаће фирме имале више од 400 састанака са купцима из региона, али и из Немачке, Аустрије, Швајцарске, Француске и Холандије, а вредност уговорених извозних послова процењује се на преко седан милиона евра.
Фото: Freepik/valeria_aksakova

На сајму, који је од 14. до 17. фебруара одржан у немачком граду Нирнбергу, представљало се дванаест српских компанија, и то „Менеџ“ из Крушевца, „Ецоагри Сербиа“ из Беле Цркве, затим „Мастер фоод“ из Ужица, „Фруторга“ из Прокупља, „Медино“ из Крњева, „БМД“, „Дреновац“ и „Jуготрејд“ из Ариља, као и „Органик фрут трејд“ из Шапца, „ИТН Гроуп“ из Београда, „Агро-биз“ из Блаца и „ЕС комерц“ из Пријепоља, наводи се на сајту Привредне коморе Србије.

Предраг Младеновић из компаније „Еcoagri Serbia“ Бела Црква која производи органско брашно и пшеницу и 95 одсто производа извози у Немачку и Швајцарску истиче да је овогодишњи наступ био један од најуспешнијих.

„Остварили смо конкретне резултате, посебно када је реч о брашну где нас очекује сарадња са партнерима из Мађарске, Хрватске, Грчке и Румуније“, каже Младеновић.
Директор компаније „Фруторга“ из Прокупља истиче да су на сајму кроз разговор са партнерима испитали тржиште и сазнали шта могу да очекују у овој сезони.
„Са неким компанијама већ разговарамо о сарадњи, послали смо узорке на анализу и надамо се да ћемо остварити сарадњу у будућности“, рекао је Пауновић.

У компанији „БМД“ Ариље, која се бави производњом сувих печурака, истичу значај подршке Привредне коморе Србије и Швајцарског програма за промоцију извоза (SIPPO) у припреми за сајам.

Посебно истичу семинаре посвећене промоцији производа потенцијалним купцима као и радионицама о одрживости производње.
Директорка те компаније Драгана Маслар истиче да је наступ на сајму био прилика за успостављање нових контаката, и додаје да су за српске печурке највише су заинтересовани купци из Швајцарске, Италије, Чешке, Немачке, али и Бразила.
Овогодишњи наступ организован је под слоганом „We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation „, а уз подршку подршку Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије у сарадњи са Швајцарским програмом за промоцију извоза (SIPPO) и Националном асоцијацијом „Serbia Organica“.

Vesić: Od 1. juna vozila na obilaznici do Bubanj potoka

Преузмите андроид апликацију.