Почетна > Бизнис
Бизнис

Србија заузела своје место на гастрономској мапи света

Директорка Туристичке организације Србије (ТОС) Марија Лабовић изјавила је у Београду на свечаној промоцији Gault & Millau за 2023. да ТОС другу годину за редом има сарадњу са тим престижним гастрономским водичем, јер је гастрономија саставни део туристичке понуде Србије.
Фото: Pixabay/RitaE

“Оно што можемо да видимо по свим истраживањима, гастрономија је један од пет кључних мотива за долазак туриста у Србију и оно што је још важније, један од три главних позитивних утисака које понесу са наше дестинације“, рекла је Лабовић на представљању гастрономског водича у београдском хотелу “Хајат“.

Према њеним речима, сарадња са тим реномираним светским гастрономским водичем, који је присутан у 27 земаља света, на четири контитнента, показује да је Србија заузела своје место на гастрономској мапи света.

Водич, како је навела, пуно помаже у додатној промоцији Србије као туристичке дестинације и Србије као гастрономске дестинације, јер Gault&Millau је та врста водича која на једном месту представља не само ресторане најквалитетније по независним и међународним стандардима, већ и винарије, дестилерије, поп-ресторане, посластичарнице и сеоска домаћинства.

“Практично на једном месту имамо оно што је најбоље из гастрономске понуде и тиме омогућавамо и олакшавамо туристима да када путују кроз Србију одаберу оне укусе које желе да пробају, јер гастрономија је доживљај и доживљај је оно што ми као ТОС нудимо, тако да позивамо све да доживе укусе Србије и Србију“, рекла је Лабовић.

Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Урош Кандић рекао је да је у прва три месеца ове године, захваљујући доброј понуди, у Србији повећан број страних туриста за 38 одсто, што је резултирало и повећањем броја ноћења за 58 процената.

“Наши угоститељи се не опредељују само за традиционалне облике угоститељства и храну и пића са аутентичним географским пореклом, све више узимају модерне ствари и примењују их у понуди и управо је и то довело да у фактички два водећа гастрономска водича на свету од прошле године имамо и ресторане и угоститељске објекте Србије, који ће свакако допринети бољем имиџу наше земље“, рекао је Кандић.

Кандић је додао да ће се исто тако повећати и конкуренцију међу самим угоститељима и утицати да се боре, јер када свако од њих буде пожелео да се нађе у овим водичима, то ће значити и већи квалитет туристичке понуде у Србији.

Momirović: U okolnostima rata u Evropi obezbedili smo redovno snabdevanje tržišta

Преузмите андроид апликацију.