Почетна > Србија
Србија

Србија улази у европску мапу брзих пруга

Данас је обављена прва (промотивна) вожња брзим возом од Београда до Новог Сада.
воз
Фото: Танјуг/Милош Миливојевић

Оно што је обећано је и испуњено. Од момента планирања, израде потребних докумената, потписивања трипартитног уговора између НР Кине, Републике Мађарске и Републике Србије, изградње комплетне инфраструктуре, изградње нових железничких станица и приступних саобраћајница завршен је део железничке пруге од Београда до Петроварадина, док ће целокупна дужина од 350км бити готова 2025. године.

Држава Србија и Влада Републике Србије десет година уназад предлажу, развијају и реализују напредне пројекте који Србију уводе у породицу технички најразвијенијих држава. Један од таквих пројеката је и брза пруга до Будимпеште.

У Европи, на мапи брзих пруга, види се да само западне земље ЕУ имају изграђену и развијену мрежу брзих пруга. Завршетком брзе пруге која ће спајати Србију и Мађарску, Србија ће се наћи на мапи брзих пруга Европе, а сви грађани наше државе имаће могућност да у високо конфорним возовима, за кратко време обилазе европске прстонице. Такође, грађани ЕУ ће моћи да посећују градове Србије и да уживају у надалеко чувеном српском гостопримству и све више развијенијем сеоском туризму.

Цена карте од Београда до Новог Сада биће 1000.00 динара, док је повратна карта 1600.00 динара. Цене карата на сличним релацијама у Европи су се крећу од 20 евра у једном правцу. Цене варирају од старости и статуса путника, то јест, да ли сте студент, запослени или пензионер, да ли купујете карту дан за дан или месец дана унапред, и наравно да ли сте у првој, другој или трећој класи воза.

FOTO TANJUG/ MILOS MILIVOJEVIC/ nr
Завршетком ове брзе пруге на релацији Београд – Будимпешта, може се очекивати да ће се увести и пропуснице за разне категорије, као што постоје у Европи.
Возови које је Србија купила су најсавременији и изграђени су у Швајцарској у Штадлеровој фабрици.

У складу са уговором, први воз је допремљен 31. октобар 2021. године, а други и трећег 31. децембра 2021. То су четвороделне електромоторне гарнитуре, укупног капацитета 316 седишта, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу. Ови возови представљају право мало чудо технике и безбедности, поседују модеран дизајн, изузетан комфор, седишта за први и други разред, посебан простор за особе са посебним потребама и апсолутна прилагођеност особама са смањеном покретљивошћу. Сваки вагон има интернет, као и машину за топле напитке за путнике.

Свака јединица саобраћаће максималном брзином од 200 km/h за напон 25 kV 50 Hz и са минималном снагом од 4000 kV и максималном од 6 000 kV. Дужина возаје 100 m ± 5 m, осовинског распореда Bo’Bo’ + 2’2′ + 2’2’+ Bo’Bо’ и максималног осовинског оптерећења од 22,5 t. Капацитет је постављен на 300 места (прва + друга класа) са одступањем од ± 5 места и најмање два места за инвалидска колица. Морају постојати најмање три тоалета, од којих је један у складу са стандардима за особе са посебним потребама.

FOTO TANJUG/ MILOS MILIVOJEVIC/ nr

Србија наставља да напредује крупним корацима, развијајући своју инфраструктуру сваког дана. Брзим возовима постаћемо још више повезани са најразвијенијим деловима евроспког континента.

Od Novog Sada do Beograda brzom prugom za manje od 30 minuta (VIDEO)

 

Преузмите андроид апликацију.