Београд и Ниш градови су који вам прво падну на памет када се прича о Србији и аеродромима, али ускоро би на ту листу могла да дође и Кикинда.

Наиме, на јавном увиду налази се Нацрт плана детаљне регулације аеродрома Кикинда.
Наравно, у Србији постоје други мањи аеродроми као што су „Морава“ у Краљеву, „Поникве“ у Ужицу, аеродром у Вршцу и слично, али често служе само за летове унутар Србије или краће међународне летове у региону.
Што се тиче кикиндског аеродрома, планиран је на већ постојећем спортско-пољопривредном аеродрому познатијем као Драхслеров салаш, који тренутно располаже само травнатом пистом.

Управо са ове локације, уколико до реализације плана дође, ваздушни саобраћај повезаће се на мрежу Београд, Ниш, Подгорица, Тиват и осталим ближим аеродромима источне Европе.
Према плану, поменута травната стаза би требало да постане асфалтирана писта дугачка 1200 метара, а широка 30.
Такође, помиње се да треба оставити могућност проширења и продужења писте, а користили би је авиони распона крила између 15 и 24 метра.
У будућности, аеродром би требало да има привредну, спортску, туристичку и пословно-путничку функцију, наводи се у документацији.
То значи да је неопходна и изградња административног објекта, контролног торња, зграде за пријем и отпрему путника, као и хангара за авионе уз сву потребне пратеће објекте и опрему потребну за складиштење, одржавање и допуну горивом летелица.
С обзиром на планирање међународних летова са ове локације, у административним просторима биће царина, полиција, шпедиција, као и ресторане/кафиће за путнике.
Највиши део комплекса биће већ поменути контролни торањ, чија ће висина достизати 30 метара.

Планиран је и хелиодром, који ће, како се наводи, бити за хеликоптере прве, друге и треће класе.
Цео аеродромски комплекс добиће и адекватне саобраћајнице и паркинг, те ће бити повезан са државним путем који пролази у близини.
Потпуна документација Нацрта плана детаљне регулације аеродрома Кикинда налазиће се на јавном увиду на сајту Града Кикинде до 9. фебруара, а можете је погледати кликом на овај линк.
Преузмите андроид апликацију.