Спајањем железничког колосека на деоници Стара Пазова – Нови Сад на вијадукту у пловном делу Дунава, свечано је обележен завршетак грађевинских радова на тој деоници, у присуству председника Србије Александра Вучића и генералног директора РЖД-а Олега Белозјорова.
До места на којем је колосек спојен, председник и представници руских партнера дошли су возом, коментаришући да пруга „изванредно изгледа“.
Пруга за пожелети
Машиновођа, који је управљао возом, истакао је да тај посао ради већ 30 година и да само може да пожели да се вози оваквом пругом.
„Возио сам на разним пругама, али овако нешто нисам имао“, додао је он.
Вучић је рекао да је пресрећан када тако нешто чује.
Додао је да пруга боља него у Швајцарској и додао да ми као да се се стидимо себе, свог успеха.
Министар саобраћаја Томислав Момировић истакао је да је реч о најмодернијој прузи у Србији, са модерном сигнализацијом.
Настављају се радови на модернизацији пруга у Србији
Први заменик директора РЖД Мансурбек Султанов истакао је да је та компанија спремна да ради даље у Србији.
„Можете да преговарате о прузи Ваљево-Прибој-Врбница, то је много важна пруга због Косјерића, Прибоја. Ово је прелазак из прошлости у будућност. Ово је другачија, нова Србија, друго лице Србије. Није важно шта год ко мислио у политици, ово невероватна лепота. За уживање“, рекао је Вучић.
Пренео је и да је био изненађен када му је председник Русије Владимир Путин причао да је у РЖД запослено 1,2 милиона људи.
„Погледајте само како ће да изгледа. Само да видите квалитет тунела, а какве смо до скоро имали. Све што су урадили је фантастично, све станице су нове, чисте, нема урушених као некада. Огромна промена“, констатовао је Вучић.
Ускоро креће деоница пруге Београд – Батајница.
„Тестираћемо секцију по секцију. Тестирање ове деонице у јануару, а крајем фебруара очекујемо да путници крену. Имаћемо врхунске возове, даблдекере“, рекао је Вучић.
Навео је да први воз треба да стигне до краја октобра и да ће бити међу најмодернијим у Европи.
Руска компанија „РЖД Интернешнал“ завршила је грађевинске радове на изградњи најдужег железничког вијадукта у Србији у плавном делу Дунава и тунела „Чортановци“ више од пола године пре планираних рокова.
Вијадукт и тунел су део прве брзе пруге Београд – Будимпешта
Радови на изградњи вијадукта почели су 1. новембра 2017. године, његова дужина је три километара, а висина појединих стубова око 26 метара.
Вијадукт је пројектован на излазу из тунела Чортановци испред Сремских Карловаца и протеже се у плавном делу Дунава.
Тунел Чортановци представља две паралелне цеви укупне дужине 2,2 километара.
Радови на његовој изградњи почели су септембра 2017. године и завршени су седам месеци пре рока.
У априлу су оба објекта успешно прошла инспекцију Министарства грађевинарства за усклађеност са пројектним решењима.
Пре пуштања објеката у рад биће изведени радови на уградњи контактне мреже, горњег строја колосека, а такође ће бити спроведена испитивања пре пуштања у рад, која су планирана за јесен.
Модернизација и изградња железница у Србији
РЖД Интернешнал врши модернизацију и изградњу железница у Србији од 2014. године, у оквиру Уговора, потписаног 2013. године.
Укупна вредност уговора износи 941 милиона долара, од чега се 800 милиона финансира из средстава државног извозног кредита, који је Влада Русије одобрила Влади Србије.
Већ је завршена реконструкција пруга Београд – Панчево, Ресник -Ваљево, а Србији је испоручено и 27 дизел-моторних возова руске производње.
Деоница Стара Пазова – Нови Сад дужине је 40,44 километара пруге Београд – Будимпешта, за брзине саобраћаја возова до 200 километара на час.
Прочитајте и погледајте још вести о актуелним дешавањима у Граду Новом Саду.
Преузмите андроид апликацију.