У железничкој станици Бачка Топола, постављањем последњег дела шина, данас је спојен главни колосек на деоници брзе пруге од Новог Сада до Будимпеште.
Свечаном обележавању спајања колосека присуствовали су потпредседник владе и министар одбране Милош Вучевић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфрастукуре Горан Весић, амбасадор Кине у Србији Ли Минг, представници кинеских компанија, као и градоначелник Новог Сада Милан Ђурић, представници града Суботице и општине Бачка Топола.
Министар Весић је најавио да ће пруга Нови Сад-Суботица, дужине 108 километара, бити пуштена у саобраћај у децембру, годину дана пре рока.
Навео је да ће све бити спремно да до краја јуна крене сертификација пруге, као и да ће половином септембра почети пробне вожње од Новог Сада до Суботице, док ће пруга бити пуштена у саобраћај у децембру.
„Пруга ће бити завршена до краја текуће године, када се очекује њено пуштање у саобраћај, и то годину дана пре уговореног рока“, рекао је Весић.
Изразио је уверење да ће, када се буде писала новија историја Србије и побројавало шта је то све урађено у једној деценији, изградња брзе пруге бити посебно истакнута, јер је тим пројектом постигнут највећи и најважнији технолошки напредак, који ставља Србију на главну тачку Западног Балкана.
Када буде завршена пруга до Будимпеште, и крену радови на 230 километара дугој брзој прузи Београд – Ниш, наставиће се пројекат повезивања пругом даље ка Скопљу и Солуну.
„Када спојимо пругу до Солуна и Атине, имаћемо од Будимпеште до Грчке брзу пругу дугу више од 1.500 километара. Србија ће заузимати централно место развоја на Западном Балкану“, поручио је Весић.
Министар одбране Милош Вучевић истакао је да је спајањем пруге, коју гради кинеска компанија „China State Railway Group CО“, учињен још један корак челичног пријатељства и стратешког партнерства Србије и Кине.
„Поносан сам на Србију јер смо заједничким снагама са кинсеким партнерима успели ово да урадимо. Ово је велика победа нашег народа, предвођеног председником Александром Вучићем, и уз свесрдну подршку кинеских челичних пријатеља“, истакао је Вучевић.
Вучевић је додао да је спајање пруге знак да Србија иде правим путем и изразио уверење да ће се ускоро привести крају планови које му је представио Весић.
„Честитам министру Весићу на великом раду и залагању ресорног министарства на чијем је челу, јер је ово велики знак да Србија иде правим путем, те му се обраћам као пријатељу, а потом и колеги, те кажем да сам уверен да ћемо ускоро привести крају све што ми је представи као заједнички план за развој железнице Србије“, казао је Вучевић.
Амбасадор Кине у Србији Ли Минг истакао је да је спајањем пруге постављен и ударен чврст темељ за пуштање целокупне пруге Београд – Будимпешта у рад до краја ове године.
„Под стратешким вођством шефова две државе, билатерални односи Србије и Кине настављају да се продубљују, економска и трговинска сарадња је снажнија, а резултати све бољи“, рекао је Ли.
Заменик генералног директора „China State Railway Group CO“ Ванг Тонгђун рекао је да компанија већ тестира пругу на брзине од 200 километара на час на деоници од Новог Сада до Врбаса.
„Ова пруга је кључан пројекат у оквиру иницијативе ’Појас и пут’. И деоница од Београда до Новог Сада, пуштена у саобраћај пре две године, донела је много користи грађанима, подстакла привредни и друштвени развој севера Србије и остварила сан српског народа о брзој железници“, рекао је Ванг.
Дужина трасе пруге од Новог Сада до мађарске границе је 108 километара, а вредност радова је милијарду и 160 милиона долара.
Завршетком ове пруге, биће спојени Београд и Суботица, а вожња од престонице до границе са мађарском трајаће 75 минута.
Đedović Handanović i Hosaka o saradnji Srbije i Japana u energetskom sektoru
Преузмите андроид апликацију.