Шпанска државна секретарка за саобраћај Исабел Пардо де Вера поднела је оставку након што је установљено да су возови, чија је израда наручена за два шпанска региона, прешироки да би могли да прођу кроз неке тунеле.
Осим ње, оставку је поднео и директор железничке компаније „Ренфе“ Исаис Табоа, преноси Гардијан.
Вредност возова наручених за регионе Кантабрија и Астурија износи 258 милиона евра.
Железнички оператер „Ренфе“ најавио је пре три године планове за модернизацију возног парка возовима за уске и средње колосеке у Астурији и Кантабрији.
Прошлог месеца је, међутим, откривено да би возови који се граде по том уговору били прешироки да би прошли кроз неке од тунела у та два региона.
Регионални председник Кантабрије Мигел Анхел Ревиља позвао је на хитну акцију, док је Адријан Барбон, председник суседне Астурије, рекао да је „збуњен, љут и разочаран“.
Влада премијера Педра Санчеза покушала је да бес јавности умири најавом да ће путовања возом на астуријској и кантабријској мрежи бити бесплатна све док нови возни парк не уђе у промет, почетком 2026. године.
„Од тренутка када сам сазнала за ову ствар, учинила сам све што сам могла да сазнам шта се догодило и да пронађем решење. Од самог почетка, прихватили смо одговорност, извинили се, препознали грешку и утврдили одговорност. Такође смо започели интерну ревизију и саставили радну групу да пронађемо решење и што више убрзамо изградњу возова“, рекла је шпанска министарка саобраћаја Ракел Санчез новинарима.
Преузмите андроид апликацију.