Дигитална трговина у Србији доживела је експанзију, пролазећи кроз различите фазе, од прихватања новог модела куповине, па све до отварања интернет продавница са најразноврснијом робом.
То је довело до напретка и проширења пословања и привреде у земљи током пандемије корона вируса, речено је Танјугу у Привредној комори Србије.
„Асортиман тражених производа путем интернета у време пандемије ковида се проширио и преко онлајн продавница се поручивало све, одећа, обућа, књиге, цвеће, играчке, поклони, па чак и роба широке потрошње, каже секретар Удружења за електронске комуникације и информационо друштво у ПКС Марјан Стојановић.
Додаје у изјави за Танјуг да су постојале и електронске пијаце, као и да је тај тренд због погодности које нуди, наставио да се развија и када се епидемиолошка ситуација поправила.
Иначе, према истраживањима ПКС, наша земља је сада, у односу на светске стандарде, у зачетку прихватања е-трговине као модела куповине који олакшава људима свакодневни живот.
„Странац је конформиста и научен је да, преко једне платформе као што је електронска продавница Амазон, може да набави све што би набавио у „шопинг молу“ или са другог краја света, са сигурношћу доставе у одређеном року, а то је тренд коме Србија у наредним годинама треба да тежи”, наглашава Стојановић.
Напомиње да је сада кључни период за развој и утврђивање стандарда функсионисања електронске трговине у Србији.
Како објашњава, купци су сада видели да на располагању имају много већи асортиман производа који могу да наруче и купе електронским путем у односу на пре годину и по дана.
Привредна комора Србије, пратећи светске трендове, пружа и едукативну помоћ малим и великим предузећима о примени дигиталне трговине.
„Када је реч о мањим произвођачима, добили смо податке да највећи део њих користи друштвене мреже за продају, а то је вид комуникације на неком нивоу који није електронска трговина, већ је само начин да се дође до одређеног купца који је заинтересован за неки производ, имајући у виду поверење или локацију где живи“, истиче Стојановић.
Такође, додаје да се електронском трговином повезују и развијају различите делатности, па е-трговина подразумева адекватан веб сајт и онлајн продавницу, апликације за наплату платним картицама, систем безбедности и брзина доставе, ангажман продаваца и све иновације које пружа дигитално пословање.
На пример, компаније Zara, Zara home и Stradivarius, које су представници великих светских текстилних индустрија, проширили су свој асортиман на шпанско тржиште путем електронске трговине, а на платформи преко које пласирају своје производе забележено је да је продаја у првом кварталу 2021. порасла за 50 одсто у односу на исти квартал 2019.