Почетна > Бизнис
Бизнис

Скупа струја „кочи“ железницу

Високе цене струје не представљају само терет по производну индустрију, угоститељство, већ и за железницу која, за разлику од индустрије, не може изместити своје пословање или производњу, већ мора да сноси сав терет поскупљења.
Фото: Pixabay/0fjd125gk87

Такође, железница не мозе тако лако пребацити терет поскупљења на кориснике, посебно у путничком саобраћају.

Цена струје за вожњу возом од мађарске границе Хеђешхалом до немачке границе Пасау износила је прошле недеље 18.000 евра, а пре само пар месеци била је на 10.000 евра, указује бечки дневник „Стандард“.

Тај терет, како истичу железничари, неће моћи да издржи желзница, те су позване владе на европском и националном нивоу да активно делују.

Алтернативе, да се струја купује на берзи или билатерално за железницу нису примењиве.

У железничком саобраћају се сваки воз појединачно обрачунава, а надлежна компанија у Аустрији „ОеББ инфраструктура“ купује струју, која се испоручује постројењу које је претвара са струје од 50 херца фреквенције, колика је у јавној мрежи, на 16,7 херца потребну за железничку мрежу, одакле се напајају возови.

Иначе „ОеББ инфраструктур“ има девет електрана и производи једну трећину годишње потрошње железничке струје, која износи око два тераватсати.

Даљих 450 гигаватсати ОеББ купује преко дугоричних уговора од оператера „Фербунд“, а даљих око 40 одсто се докупљује.

Процењује се да високе цене аустријској железници ОеББ доносе милијарду евра додатних трошкова у путничком железничком саобраћају, а те трошкове мораће да „покрије“ држава.

Када је реч о железничком транспорту робе ОеББ је најавио својим клијентима поскупљење на 195 евра по мегаватсату од идуће године.

Прошле године је мегаватсат наплаћиван 65 евра.

Ово поскупљење посебно ће погодити тешко ћерку компанију ОеББ “ Раил карго Аустриа „.

Piloti Lufthanze od sutra ponovo u štrajku

Преузмите андроид апликацију.