Шкрипа, цвиљење и брушење – како год да назовете те звуке – углавном су непријатни, али могу указивати и на озбиљан проблем у вашем кочионом систему.

Постоје две основне врсте кочионих система: диск и добош. Диск кочнице су врло честе и садрже плочице, роторе и чељусти. Добош кочнице садрже цилиндар, облоге, добош и точак. Без обзира на то који кочиони систем има ваш аутомобил, ако чујете да цвиле, време је да свој аутомобил одвезете код механичара на преглед.
Ако ваше кочнице производе буку, ваш се аутомобил тресе приликом кочења, или сте приметили смањење кочионе снаге, највероватнији узрок су истрошене кочионе плочице. Најбоља и најсигурнија опција је њихова замена. Ако чујете цвиљење кочница док папучица кочнице није притиснута, могуће је да индикатор истрошености плочица додирује ротор, што је знак да су плочице истрошене и време је за контролу код механичара.
Већину цвиљења и брушења кочница лако је утврдити и решити. Ако имате релативно нове плочице, али и даље чујете овакве звуке – посебно ујутру – могуће је да су узрок влага и кондензација на роторима, што ће временом нестати. Такође, између носача плочица и ротора може се наћи каменчић или нека крхотина.
Начин вожње значајно утиче на век трајања ваших кочионих плочица. Ако возите умјерено и не кочите агресивно, ваше плочице могу трајати и до 150.000 километара. Међутим, ако возите по градским улицама са честим заустављањима, вероватно ћете морати да их замените много раније. Ако обратите пажњу на знаке упозорења да су кочнице истрошене и постарате се да уградите квалитетне плочице, можете бити сигурни да ће се ваш аутомобил заустављати како треба, преноси РевијаХАК.
Да ли спавате на левој или десној страни кревета? Шта страна кревета на којој спавате говори о вама?
Преузмите андроид апликацију.