Продаја нових аутомобила у првој половини ове године скочила је у односу на исти период претходне године, док је код половњака и даље присутан пад продаје, али у значајно мањем проценту у односу на претходне године, наводи се у анализи сајта „Половни аутомобили“.
Из анализеи, која обухвата продајне резултате у првој половини ове године, произилази да су најпродаванија нова возила модели Шкоде, док се иза њих налазе модели Тојоте и Фолксвагена.
Трговина половним и новим возилима у Србији и даље је мања у односу на период пре појаве пандемије корона вируса и глобалне кризе, па је тако у првој половини ове године је продат 64.521 половни аутомобил из увоза, док је у 2019. године за исти временски период продато 74.156 половњака, што је за 15 одсто мање у односу на период пре пандемије и рата у Украјини.
Анализа је показала и да је у односу на првих шест месеци претходне године, продато 5,6 одсто мање половних аутмобила.
Према информацијама са портала „Половни аутомобили“, цене половњака су већ две године уназад у порасту, а тај тренд наставља се и у 2023. години, па је просечна цена половног аутомобила у првих шест месеци ове године виша за 5,3 одсто у односу на исти период претходне године.
Просечна цена у јануару ове године износила је 8.446 евра, док је у јуну просек свих оглашених путничких аутомобила на сајту „Половни аутомобили“ достигао 8.892 евра.
Из „Половних аутомобила“ су навели да се тржиште аутомобила у Европи полако стабилизује, па је тако у првих шест месеци ове године према подацима Европске асоцијације произвођача аутомобила први пут регистровано 5,4 милиона путничких возила, што представља раст од 17,8 одсто у односу на исти период претходне године.
Према истом извору, четири највећа тржишта у Европи бележе раст у јуну на челу са Немачком где је раст 24,8 одсто, Шпанијом од 13 одсто, Италијом од 9,1 одсто и Француском од 11,5 одсто, а продаја нових возила у ЕУ и даље је мања у односу на период кризе.
У Немачкој, једном од највећих тржишта са којег се увозе половњаци у Србију, цене половних аутомобила су у незнатном паду и то, како наводи портал за продају аутомобила „АутоСцоут24“, већ три месеца узастопно.
Позитивни сигнали из Европе почињу да се преносе и на српско тржиште па су тако у нашу земљу почели да пристижу половњаци са приступачнијим ценама.
Купци у Србији и даље су окренути моделима са дизел агрегатима који су чинили 65,2 одсто продаје аутомобила у првој половини ове године, док су 29,4 одсто продаје чинили бензинци.
За разлику од тржишта половњака, код нових возила у првих шест месеци је забележен раст продаје од 8 одсто, па је тако продато 12.664 нових аутомобила за разлику од прошле године када је продато 11.722 нових возила из салона.
Док је код продаје половњака доминантан погон на дизел гориво, код нових аутомобила је у првој половини ове године више од половине свих продатих нових возила на бензин, док дизелаши чине свега 19,42 одсто тржишта.
Популарност хибрида и даље расте са скоком на 21,38 одсто свих продатих нових аутомобила, док су претходне године возила на хибридни погон чинила око 17 одсто комплетног тржишта.
Што се тиче интересевања за прозвођаче и моделе, просечан српски возач и даље је наклоњен Фолксвагеновима возилима, голфу, пасату и полу, а у врху продаје половњака су модели Аудија, Опела, Пежоа и Реноа.
Кад је реч о годишту, у првих шест месеци ове године најтраженији су били аутомобили произведени између 2007. и 2011. године, који су мотори са Еуро 4 и Еуро 5 емисионим стандардом и она чине 42,8 одсто укупне продаје половних аутомобила из увоза.
У јуну ове године просечна цена аутомобила са Еуро 4 стандардом изосила 4.164 евра, док је за аутомобиле са Еуро 5 стандардом потребно издвојити у просеку 8.894 евра.
Od nedelje prijava za jednokratnu pomoć za majke dece do 16 godina
Преузмите андроид апликацију.