Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Савети за идеалну шминку на послу

Пристојан изглед подразумева се у пословном окружењу, а и утисак који се тиме оставља на сараднике и пословне партнере веома је важан.
Фото: Pexels/Anderson Guerra

Све даме које не могу да замисле дан без шминкања морају имати у виду да се шминка за посао или неки пословни састанак мора разликовати од начина на који се шминкају иначе, за неку другу прилику. Шминкери саветују да са мејкапом за посао не треба претеривати како би се избегао нападан изглед.

Препоручују како не оманути: за пословне прилике у тренду је природан изглед који се најједноставније може истаћи пудером и коректорима, али и светлијим нијансама шминке. А шта би још требало имати у виду и како се шминкати за посао, а да то изгледа добро и тако остави утисак на сараднике и пословне партнере?

„Мање је више“

Савет Дорис Милошевић, професионалног шминкера и глумице, за све пословне даме је: мање је више.

То значи, како објашњава, да би шминка требало да изгледа уредно и сведено, тен да буде уједначен, са мало руменила које ће дати на свежини, постављено на местима природне циркулације.

– На уснама је прихватљиво имати неутралне беж или розе тонове, или само сјај, а ако прилика дозвољава, сасвим је у реду поносно носити класичан црвени кармин уз минимално шминке на очима, уз уједначен тен и адекватно руменило – каже Дорис Милошевић.

Додаје да би у пословним приликама, односно ако се иде на неки важан пословни састанак, конференцију или слично што се шминкања тиче, фокус требало да буде на очима.

Ваљало би, каже, да очи буду ипак истакнутије у односу на остатак лица, са сенкама топлих, земљаних тонова, без тамних линија у унутрашњим капцима, дугих ајлајнера, вештачких трепавица или било ког момента који нарушава утисак одмерености, префињености и пословног интегритета.

– Сматрам да целокупан изглед једне пословне даме, од шминке, преко фризуре и накита, до одеће и обуће треба да буде чист, минималистички и модеран, али не и преозбиљан. Сведене комбинације могу се освежити малим детаљима као што су манжетне, ешарпе, брош или дискретан накит – каже.

Према мишљењу саговорнице, за посао или неки састанак, пословну конференцију или неку сличну прилику апсолутно су непожељни гломазни комади накита, неуредне фризуре, дубоки деколтеи и кратке сукње.

Укратко, свему, што у појави одвлачи пажњу саговорника или клијента током пословног разговора, није место на послу. Тако би требало избећи и јаке контуре и бронзере који лицу додају године, тамне кармине и прецртане усне са пуно сјаја, јаке хајлајтере и пренаглашено исцртане обрве.

Фокус да буде на вештинама и знању, шминка то да прати

Милена Стевић, професионални „макеуп“ уметник и едукатор указује да шминка може бити моћно средство за изражавање личности и побољшање жељеног утиска у професионалном окружењу.

– За ситуације као што су пословне конференције и разговори за посао, препоручујем увек природне и свеже нијансе које доприносе одморном и уредном изгледу. Фокус треба да остане на вашим професионалним вештинама и знању, стога избор шминке треба да подржи ову идеју – каже.

Такође се слаже са колегиницом да претерано истицање помоћу хајлајтера, коришћење интензивних боја или тешких текстура није препоручљиво.

Како објашњава, циљ је да шминка допринесе професионалном, али природном изгледу који одражава квалитете, а да при томе не одвлачи пажњу са онога што је најважније – пословних атрибута и знања.

Неутралне нијансе

За пословни „маке-уп“, њена препорука су неутралне нијансе сенки. Идеалан избор су беж, браон, или тоупе нијансе – хладнија варијанта браон која нагиње ка сивој. Ове боје доприносе природном изгледу, без стварања утиска уморног лица, пружајући контуру капцима на суптилан начин, каже Милена Стевић.

– За додавање свежине лицу, нијансе попут розе или кајсије су идеалне за руменило, као и за кармин, стварајући хармонију између природне лепоте и освеженог изгледа. Препоручујем избегавање црних или превише тамних тонова, осим када су у питању маскара или ајлајнер, који су дискретно присутни на очима – додаје Милена.

Саговорница Форбес напомиње да су лагане текстуре попут пудера, ББ креме и слични производи најбољи избор за пословну прилику.

Такође, некада је потребно покрити неке недостатке или проблеме на кожи. За покривање недостатака попут флекица, бубуљица или видљивих капилара, од помоћи може бити коректор у стику. Важно је одабрати коректоре који се савршено уклапају са бојом основе коју користимо.

Коректори у стику, захваљујући својој гушћој текстури, пружају одличну покривеност, а за постизање жељеног ефекта потребне су веома мале количине, каже.

Свеж и блистав изглед у тренду

У пролећној сезони, тренд свеже и блиставе шминке остаје на врху листе.

Очекује нас, поред класичних природних нијанси, и мали заокрет у избору шминке, са акцентом на занимљивим детаљима попут ајлајнера или маскара у боји, који ће заменити уобичајену црну, каже Милена.

За оне који су спремни на експериментисање, играње са сенкама у нијансама попут зелене, љубичасте или плаве може бити прави избор.

– Ове боје могу фантастично истаћи и освежити предео очију, додајући целокупном изгледу посебан печат. Кључ је у умерености и на малим детаљима попут ових, који чине разлику, а чувајући при том лепоту једноставности – наводи.

Када је реч о томе како она приступа шминкању за сличне прилике, Стевић наглашава да када се припрема за рад са клијентима, један од кључних корака јој је детаљна консултација пре почетка процеса шминкања.

– Овај разговор ми омогућава да разумем која је прилика пред њима и какав је њихов одабир одеће за тај дан. На основу тога заједнички одлучујемо како би шминка требало да изгледа. Ако је „оутфит“ доминантан и упечатљив, саветујем да шминка буде дискретнија како би се очувала равнотежа целокупног изгледа – наводи.

А како све то искомбиновати за посао?

Ако је одећа нежних пастелних тонова, шминка може да буде и нешто интензивнија, али да не одступа превише. Увек постоји могућност додавања неког детаља који ће више истаћи одређене црте лица, било да су то очи, руменило или усне, каже саговорница.

Уколико је „оутфит“ монотон или тамнији, Милена препоручује светлије и свежије тонове шминке.

– Битно је нагласити оно што највише волите на свом лицу, било да су то трепавице, очи или усне. Шминка је моћно средство којим се служимо да подржимо лепоту онога ко је носи, а не да се кријемо иза ње – каже.

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке