Почетна > Бизнис
Бизнис

Сат времена паркирања у Паризу – 18 евра

Становници Париза изгласали су протеклог викенда троструко веће накнаде за паркирање гломазних возила попут спортских теренаца.
Фото: Unsplash/chrisosmond

Питање на референдуму било је да ли је потребно да се накнаде на јавним паркиралиштима утроструче за велика возила, што значи да за сат паркирања у центру Париза власници плате 18 евра уместо садашњих шест евра, или 12 уместо четири евра у предграђу.

Како су објавили медији, већа накнада биће примењивана за моделе с моторним погоном и хибридна возила тежине веће од 1,6 тона, као и електричне аутомобиле тежине две тоне и више.

Око 1,3 милиона становника главног града Француске имало је право учествовања у гласању под називом „Више или мање теренаца у Паризу?”.

Према резултатима, на референдум се одазвало тек око шест одсто оних с правом гласа. Око 54,5 процената њих било је за повећање цена паркирања, што је била тесна већина да се изгласа ова одлука.

Скупље накнаде примењиваће се за туристе и посетиоце, али становници, фирме и службе за одржавање могу да поднесу захтев за изузеће. Промена цена неће важити за приватна паркиралишта којих је као и у свим великим градовима све више.

Аутомобилска удружења критиковала су градско веће уочи гласања, истичући да град води упорну битку против великих возила.

Међутим, већ сада се помиње да после Париза раст накнада за већа возила такође планирају и у Лиону, Бордоу и Греноблу. Како наводи портал „Пословни”, аргумент града у корист виших накнада за теренска возила био је тај да тешки аутомобили повећавају загађење, заузимају пуно јавног простора и угрожавају сигурност на путевима. Тако да би, како је објашњено, виша цена могла да ограничи сметње које узрокују, рекли су надлежни.

Такође се подвлачи да би ово гласање требало да буде јасна порука произвођачима аутомобила јер њихови захтеви за профитом, који подразумевају производњу и продају све већих возила, ефикаснијих и скупљих, угрожавају еколошке напоре о смањењу загађења.

Према истраживањима објављеним уочи гласања, просечни нови аутомобил сваке две године постаје шири за један центиметар, а типична ширина аутомобила сада износи 180,3 центиметра, што је пораст у односу на 177,8 из 2018.

Сада су међу сто најпопуларнијих аутомобила у Европи чак 52 преширока за класично паркинг-место на улици од 180 центиметара, и то у великим градовима као што су Лондон, Париз и Рим.

Такође се наводи да све већи број великих СУВ возила „оставља премало простора за улазак и излазак путника из аутомобила”.

U Rusiji najniža stopa nezaposlenosti od 1992. godine

Преузмите андроид апликацију.