Почетна > Србија
Србија

Шапић: Изградња метроа коначно постаје реалност

Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић изјавио је данас, током обиласка радова на изградњи депоа на Макишком пољу, да изградња метроа коначно постаје реалност.
Фото: Танјуг/БЕОИНФО

„Овде се налази срце будућег метро-система и очекујем да се за кратко време виде и конкретни помаци у његовој изградњи“, рекао је Шапић и додао да се радови обављају и пре зацртаних рокова и зато се захвалио извођачима радова из компаније „Пауерчајна” и Јавном предузећу „Београдски метро и воз”.

Подсетио је да се од краја шездесетих година прошлог века у јавности прича о изградњи метроа.

„Огроман је посао урађен већ сада, јер је насуто од два до четири метра земље. Овај простор по завршеним радовима биће град у граду. Од овог места па до Чукаричке падине, поред контролног места будућег метроа и његовог депоа требало би да никне и нова велика саобраћајница, а око ње пословни и стамбени објекти, док ће Обреновачки пут постати нека врста магистрале. На овај начин добијамо нови урбани део града, који је досад био потпуно неискоришћен“, истакао је Шапић и подсетио да композиције будућег београдског метроа неће имати возаче, него ће цео систем бити аутоматизован.

Најавио је да ће у другој половини 2024. године бити видљиве конкретне ствари на изградњи београдског метроа.

„Очекујем да ће до тада започети радови на великом колектору који ће ићи паралелно са Обреновачким путем, а потом и радови на саобраћајници и пословно-стамбеном комплексу, а испод њих биће траса прве линије метроа“, рекао је Шапић.

Такође је указао на то да је изградња метроа национални пројекат који треба да промени саобраћајну и сваку другу перцепцију Београда као метрополе, али и целе Србије.

„Зато се сви, од председника државе Александра Вучића до надлежних министарстава, трудимо да испратимо радове, посебно у овој фази, како би грађани престонице и целе Србије добили две линије метроа до 2030. године. Насути оволики простор је подухват какав не може било ко да изведе, због чега сам захвалан пријатељима из Кине. Председник општине је урадио огроман посао што се тиче експропријације. Подсетићу вас да је дато више од пет милијарди динара за то и да није било већих имовинских проблема. Дошло је време да о београдском метроу нећемо више говорити у футуру као о нечему што би требало да се деси, већ о ономе што се већ дешава – рекао је Шапић.

Објаснио је да је прва линија метроа развојна линија, јер поспешује развој града, нарочито у деоницама кроз које ће пролазити, а локација на Макишу, како каже, биће чвориште београдског транспорта.

„То је капитални, национални, регионални и међународни пројекат који ће омогућити даљи развој српске престонице на задовољство грађана“, рекао је Шапић.

Brnabić: Brza pruga do Skoplja unaprediće odnose SRB i Severne Makedonije

Преузмите андроид апликацију.