Почетна > Нови Сад

Културна сцена Нови Сад

„Сан о трешњиним цветовима“ – предавање и радионица о јапанској музици за маримбу, 6. новембар, СКЦНС

Перкусиониста Дарко Карлечик ће у сарадњи са композиторком Станиславом Гајић и музикологом Миланом Милојковићем, пружити прилику заинтересованима да се 6. 11. 2024. године у СКЦ-у у Новом Саду од 17 часова ближе упознају са употребом маримбе у музици јапанских композитора, кроз предавање и интерактивну радионицу на којој ће бити истакнут значај остварења за удараљке стваралаца са далеког истока за развој савремене музике и глобалну распрострањеност овог инструмента.
Фото: СКЦ Нови Сад

СКЦ Нови Сад налази се у Улици Владимира Перића Валтера 5. Улаз је бесплатан.

Програм:

Кеико Абе – Сан о трешњиним цветовима (1984)
Дарко Карлечик, маримба

Предавање: Употреба удараљки у музици јапанских композитора
Милан Милојковић, музиколог

Радионица: Моћ маримбе
Станислава Гајић, композиторка и Дарко Карлечик, маримба

Акира Мијоши – Торзо III  (1975)
Дарко Карлечик, маримба

Биографије учесника:
Дарко Карлечик (Зрењанин, 1991) је основне академске студије завршио на Академији уметности у Новом Саду на одсеку ударачких инструмената у класи проф. Небојше Јована Живковића и др ум.

Срђана Палачковића. По завршетку основних студија уписује мастер студије у Бечу на МУК универзитету (Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien) где их завршава две године касније, јуна 2016. у класи проф. Небојше Јована Живковића.

Наступао је са многим оркестрима из Србије и иностранства међу којима су: сценски оркестар Бечке државне опере (Staatsoper Wien), оркестар „Маџ Стеинер“ из Беча, Војвођански симфонијски оркестар (ВСО), Загребачка филхармонија, Београдска филхармонија и другим. Иза себе има бројне наступе у земљи и иностранству. Тренутно је запослен на Академији уметности у Новом Саду као виши стручни сарадник на предмету „Удараљке“, и као професор удараљки у музичкој школи „Исидор Бајић“ у Новом Саду.

Станислава Гајић (Сремска Митровица 1980) студирала је композицију на Академији уметности у Новом Саду у класама професора Мирослава Штаткића и Зорана Мулића. Магистрирала и докторирала на Факултету музичке уметности у Београду у класи академика Исидоре Жебељан.

Додељена јој је Повеља Василије Мокрањац, за композицију Спин за симфонијски оркестар 2007. године. Дела су јој извођена у Србији, Хрватској, Немачкој, Италији, Шпанији, Аргентини, Великој Британији и САД, као и на 28. Светском фестивалу саксофона у Загребу и Међународној трибини композитора у Београду. Композиције су јој објављене на више издања на компакт дисковима у Новом Саду и Београду.

Такође, Дива за флауту соло и Покајничка песма нашле су се у првом светском каталогу дела за флауту Catalogue of flute music by women composers (Италија). Станислава Гајић је ванредни професор на Катедри за композицију и теоријско–уметничке предмете на Академији уметности Универзитета у Новом Саду.

Милан Милојковић (Зајечар, 1986) је завршио студије музикологије на Факултету музичке уметности у Београду 2018. године одбраном докторске дисертације.

До сада је објавио више десетина радова у различитим међународним и домаћим издањима. Крајем 2010. године, објавио је студију под називом Семпре цон тутта форза, а 2013. године и књигу Анализа језика написа о музици (Србија у Југославији 1946-1975). Књигу Дигитална технологија у српској уметничкој музици објавио је 2020. године.

Тренутно ради као ванредни професор на Катерди за музикологију и етномузикологију Академије уметности у Новом Саду, те као гостујући предавач на Академији умјетности у Бањој Луци. Један је од музичких уредника на III програму Радио Београда од 2009. године.

Бави се дизајном и рестаурацијом електроакустичких инструмената и редовно наступа са камерним ансамблима посвећеним извођењу савремене музике.

Petak je dan za pijacu, muziku i pozorište (petak, 25. oktobar)

 

Преузмите андроид апликацију.