Први понедељак после Дана захвалности и Црног петка постао је највећи онлајн шопинг догађај у години не само у Америци него и широм света. Ових дана и у главном граду Србије на многим излозима и даље су истакнути попусти који се нуде управо на Сајбер-понедељак.
Овај дан намењен снижењима у онлајн трговини настао је 2005. године као одговор на тадашњу доминацију Црног петка, који је био фокусиран на попусте у продајним објектима.
У то време, онлајн куповина још није била уобичајена, па су трговци осмислили посебне акције у понедељак како би подстакли купце да више наручују робу преко интернета.
Како преносе амерички медији, реч „сајбер” је настала од израза „сајбер-спејс”, који се тада често користио као синоним за интернет. Понедељак је изабран јер су многи купци имали прилику да користе бољи и бржи интернет на радним местима него код куће и више су поручивали.
Раних двехиљадитих то је било логично решење, а данас када је интернет свима доступан, Сајбер-понедељак је постао савршен датум за повољне куповине, посебно електронике и технологије.
У Америци се ове године очекује рекордна потрошња – према проценама, требало би да достигне 13,2 милијарде долара, што је повећање од 6,1 одсто у односу на прошлу годину.
Тиме ће надмашити чак и Црни петак, за који се очекује потрошња од 10,8 милијарди долара. Стручњаци истичу да је Црни петак идеалан за велике куповине, док понедељак нуди атрактивне цене електронике, технологије и различитих поклона.
Занимљиво је да ће чак 78 одсто куповина бити обављено онлајн, а тек 22 одсто купаца ће посетити класичне трговине како би купили нешто од ових производа на попустима.
Kineska industrijska udruženja poručila da američki čipovi više nisu bezbedni
Преузмите андроид апликацију.