Почетна > Свет
Свет

Сајам аутомобила у Шангају: Велика битка за највеће светско тржиште

На Сајму аутомобила у Шангају данас се представљају страни произвођачи, као што су BMW, Тојота и Фолксваген, који су доминирали на кинеском тржишту, а сада се суочавају са великом конкуренцијом домаћих произвођача и притиском да смање цене својих возила.
Фото: Танјуг/AP Photo/Ng Han Guan

„Оно што покреће кинеске купце данас, сутра ће покретати цео свет“, рекао је шеф компаније BMW Оливер Ципсе, преноси Ројтерс.

BMW планира да до краја године избаци на кинеско тржиште 11 модела електричних возила.

Фолкваген је саопштио на Сајму да ће до 2026. године избацити на тржиште још 10 модела електричних возила и смањити време потребно за производњу нових модела за скоро 40 одсто да би тако одржао корак са кинеском конкуренцијом.

„Принцип којим се водимо је развој у Кини за Кину у пуној брзини“, изјавио је шеф Фолксвагена за путничка возила, Томас Шефер.

Тојота, која је била спора у увођењу електричних возила на тржиште, на Сајму аутомобила у Шангају представила је два нова модела електричних возила.

Трендови у Кини су се окренула ка домаћим произвођачима аутомобила, све се убрзало, а притисак на смањење цена је све јачи.

Кинески произвођач BYD и друге домаће компаније све више потискују западне брендове, а BYD је у првом кварталу ове године забележио већу продају у Кини него Фолксваген и Тојота.

BYD је представио свој модел електричног возила „Морски галеб“ („Seagull“) чија цена почиње на отприлике 10.000 евра.

На тај начин BYD жели да буде конкурентан на тржишту малих аутомобила којим је дуго доминирала Тојота са моделима као што је Корола.

Најтраженије електрично возило Тојоте у Кини, модел bЗ4X, кошта најмање 22.700 евра.

У року од 10 година ће Кина бити способна да продаје теренско електрично возило типа SUV са дометом батерије од 400 километара за 6.840 евра, рекао је шеф аутомобилске фирме Липмотор, Џу Ђангмин.

Компанија Тесла не учествује на Сајму у Шангају, а цена њеног Модела Y, са дометом батерије од 545 километара, почиње на 36.400 евра.

„Теслин Модел 3 је био конкурентан 2018. године, али није такав и данас, нормално је да компанија смањује цене овог возила“, рекао је оснивач аутомобилске фирме Нио, Вилијам Ли, додавши да „за тај новац можете данас купити боље аутомобиле у Кини“.

Kina odbacila tvrdnje SAD o kineskoj tajnoj policijskoj stanici u Njujorku

Преузмите андроид апликацију.