Почетна > Бизнис
Бизнис

Руси побеђују санкције? Правиће Ладу без електронике

У медијима се појавила информација која показује смер у коме ће се кретати руска ауто-индустрија лишена сарадње са Западом.
Фото: Wikimedia.Commons/Ilya Plekhanov

Повлачење компаније Ренаулт са руског тржишта све је извесније, па AvtoVAZ који је већ годинама у власништву француског ауто-гиганта покушава да се консолидује и прилагоди се новонасталој ситуацији. Производња у његовим фабрикама се поново покреће, и то за почетак са скраћеном радном седмицом од четири дана.

Кад су пак у питању несташица чипова и електронских склопова, и ту је пронађено решење. На трагу наводне легенде о томе како су у свемирској трци Американци потрошили милион долара на развој специјалне свемирске оловке, а руски космонаути користили обичну, тако су сада сналажљиви Руси једноставно одлучили да у значајној мери одбаце електронику и производе аутомобиле као пре неколико деценија, пише Index.

Лада Гранта је релативно модеран аутомобил, али сад креће прва у својеврсни „детјунинг“. Осим што губи ABS и ESP, „нова“ Гранта ће се производити и без ваздушних јастука, а изгубиће и Era-Glonass систем за позиве у случају несреће.

Када је реч о екологији, Ладини мотори ће изгубити сензоре за подешавање сагоревања, па би стандард издувних гасова требало да падне. А да би уштедели време, у руском произвођачу су наводно одлучили да сведу моторе на Еуро 2 ниво, за који нема посебних захтева за испитивање као за више стандарде.

Такође, сви делови који су долазили од коопераната из иностранства сада су недоступни, тако да ће све важне делове убудуће производити домаће компаније. Исто важи и за модел Нива, а највероватније и за Весту.

Када су у питању Ларгус (Logan MCV) и кросовер X Ray, решење није у потпуности пронађено.

Први примерци поједностављене Ладе требало би да стигну на тржиште у року од месец дана.


Rampa na ruski bakar i aluminijum

Преузмите андроид апликацију.