Ровер НАСА прикупио податке који потврђују да је на Марсу некада било воде

Ровер НАСА „Perseverance“ прикупио је податке који потврђују постојање древних језерских седимената наталожених водом која је некада испуњавала кратер Џерезо на Марсу, показују резултати најновијих истраживања америчких и норвешких научника.
Фото: Pixabay/AlexAntropov86

Према истраживању научника са Универзитета Калифорније у Лос Анђелесу и Универзитета у Ослу, које је објављено у петак, налази до којих је дошао роботски ровер поткрепљују претходне податке који наводе научнике да теоретишу о томе да су делови Марса некада били прекривени водом и да можда на тим деловима има живих микроба.

Резултати истраживања објављеног у часопису Science Advances засновани су на истраживању ровера величине аутомобила током неколико месеци 2022. године док се кретао површином Марса, преноси Ројтерс.

Научник са Универзитета Калифорније Дејвид Пејџ изјавио је да је на основу сондирања радарског инструмента ровера добијен преглед пресека слојева стена на Марсу дубоких 20 метара и истакао да су ти слојеви непогрешив доказ да су седименти ношени водом таложени у кратеру Џерезо.

Пејџ је навео да су ти налази ојачали сугестије из претходних студија да је Марс, који је сада хладан, сув и беживотан, некада био топао, са водом, а да је можда на њему било и живота.

Научници сматрају да су тзв. Херезови седименти на Марсу настали пре око три милијарде година.

Ровер НАСА је слетео на Марс у фебруару 2021. године и открио је вулканску стену, а не седиментну, као што се очекивало.

Japan: Letelica SLIM sletela na Mesec oko 55 metara od cilja (FOTO)