Услови смањене видљивости представљају потенцијалну опасност у саобраћају.
Док предња светла за маглу помажу нама да безбедније савладамо деоницу под маглом, задња су ту да би нас они који возе иза нас лакше уочили
У сваком случају, и једна и друга могу да нам спасу живот у екстремним ситуацијама.
Упркост томе што нису обавезна, здрав разум нам говори да треба да користимо и предња и задња светла за маглу у условима смањене видљивости.
Да ли сви аутомобили обавезно морају да имају задња светла за маглу?
Не морају сви – али обавезно морају да их имају аутомобили први пут регистровани у Србији након 1. марта 2011. године.
Задња светла за маглу могу бити изведена као једно или као два светла. Такође, задње светло за маглу мора бити повезано тако да се може укључити само ако су укључена позициона светла и „бар једно светло за осветљавање пута“ (тако је дефинисано у Закону).
Да ли задње светло за маглу мора да се користи када има магле?
По Закону не мора – колико год то деловало нелогично.
У Закону о безбедности саобраћаја, у члану 79, став 1, пише следеће:
„За време магле, на моторном возилу морају да буду укључена кратка светла, односно светла за маглу или обе врсте светала“.
Дакле – не пише ништа о обавезном коришћењу задњих светала за маглу. Такође, пошто не постоји ни казна за некоришћење задњег светла за маглу, то значи да по закону по магли не морате да користите задња светла за маглу.
Међутим, упркос томе што није обавезно, апелујемо на ваш здрав разум – да користите и предња и задња светла за маглу у условима смањене видљивости.
У таквим условима обично је и пут клизав, па возач иза вас не само што ће вас касно видети, него ће му и пут кочења бити дужи, што значи да постоји знатно већа шанса да вас удари.
А затим може да налети трећи ауто, четврти, камион, шлепер…
Да ли задње светло за маглу сме да се користи када нема магле?
Не сме! У члану 79, став 2, пише следеће:
„Задње светло за маглу употребљава се само по магли или у случају смањене видљивости“.
Дакле, ако нема магле и генерално када не возите у условима смањене видљивости, не смете да користите задње светло за маглу. У супротном, можете да добијете казну од 3.000 динара.
Посебан проблем представља то што велики број возача уопште не зна да постоје задња светла за маглу, где се пале, да би требало да се користе када је магла или је слаба видљивост…
Ако спадате у ту групу возача, саветујемо да потражите где се пале светла за маглу – прочитајте у упутству за ауто, питајте неког искуснијег возача, итд.
Када укључите задња светла за маглу – на инструмент табли ће се „упалити“ одговарајућа лампица.
Правила нису иста у свим земљама
На пример, у Немачкој је мало другачије па, рецимо, задње светло за маглу можете укључити само ако видљивост падне испод 50 метара, а то укључује само маглу на путу – не и кишу или снег.
Преузмите андроид апликацију.