Početna > Srbija
Srbija

Registar „Ne zovi“ – deo novog zakona o zaštiti potrošača

Koliko puta vam se desilo da želite da stopirate pozive trgovaca putem telefona, kada vam nude robu ili usluge, da vam se roba oštetila nekoliko dana nakon kupovine, a da trgovac ne prima reklamaciju, ili da radovi majstora iznose na kraju više nego što je vam je rečeno pre početka radova?
Foto: Pixabay/amar-rockz

Rešavanje tih problema nude odredbe novog zakona o zaštiti potrošača, koji je juče stupio na snagu. A da li on može da reši baš sve stare i nagomilane probleme potrošača?

Upravo registar „Ne zovi“ deo je novog Zakona o zaštiti potrošača. Svaki građanin nasrtljivo telefonsko nuđenje usluga ili robe može da stopira, tako što će pozvati izabranog operatora, zatim će podatke obrađivati ratel, a broj telefona se ubacuje u registar. Ako i nakon toga trgovac bude zvao, snosiće novčanu kaznu.

Menja se i poslovanje majstora, s obzirom na to da za radove koji prelaze pet hiljada dinara, moraju izdati predračun.

Zakon koji je usvojen u septembru, a 20. decembra stupio na snagu, propisuje i jasnije korake u izjavljivanju reklamacije.

Kako bi potrošač bio upućeniji u proces reklamacije, resorno ministarstvo prvo upućuje na veštake kao medijatore i na vansudske sporove.

Top pet događaja koji su obeležili prethodnu sedmicu (VIDEO)

Preuzmite android aplikaciju.