Пажљива вожња и уредно одржавање аутомобила су ствари које ће продужити век вашем четвороточкашу.
Редовно сервисирање вашег аутомобила је најважнији третман који би требало да му приуштите. Темељан преглед и решавање проблема у почетној фази смањиће трошкове одржавања и продужиће век мотора.
Такође, побољшавају се перформансе и смањује потрошња горива, а ризик да вам се неки део поквари своди се на минимум.
Трудите се да ауто сервисирате према спецификацији произвођача. То је важно како би аутомобил задржао прописане техничке и радне карактеристике, битне за перформансе, потрошњу горива, емисију штетних гасова, поузданост и дуговечност.
Под тим се подразумева квалитетно одржавање, које код већине аутомобила значи да их одвезете у овлашћен сервис након пређених 15.000, 20.000 или 30.000 километара, у зависности од произвођача.
На сервису се обвезно мењају моторно уље и филтери за уље, затим филтери ваздуха, горива и клима – уређаја. Током редовног сервиса проверава се и стање свих потрошних делова – гума, диск-плочица, дискова, папучица за кочење.
Важно је прегледати и све битне склопове мотора, шасију и читав управљачки механизам. Темељним, стручним прегледом свих битних делова и склопова правовремено се уочавају неправилности и кварови у почетној фази, кад је поправка најједноставнија и најјефтинија.
Оваквом бригом продужавате век мотора, ауто ће имати боље перформансе и нижу потрошњу, а ризик квара смањује се на минимум.
Пропуштање уља, наизглед безазлено, често је увод у велики проблем. Ако се то догоди на турбопуњачу, уље лако доспева у интеркулер, прља га и уништава. У тежим случајевима може доћи и до уништавања мотора. Благо цурење уља на семерингу је такође добар разлог да посетите механичара.
Сви ти случајеви повећавају ризик да мотор ради с мањком уља, што је пут до његовог уништења. Истрошене диск-плочице изазивају стругање метала о метал, а то веома смањује интензитет кочења и уништава дискове, што није наивно и нешто што бисте смели занемарити.
Семеринзи се обавезно мењају и код најмањег пропуштања уља, а тада се у склопу поправке мења и зупчасти ремен, са сервисним сетом.
Квалитетним, редовним сервисирањем по наведеној методологији аутомобил се током експлоатацијског века задржава у фабричком стању, те се осигурава његово најбоље функционирање.
Уколико овако будете поступали од момента куповине новог или пристојног половног аутомобила, мали су ризици ванредних захвата. Дакле, редовно сервисирање у квалитетном сервису вам је најисплативије у сваком смислу.