Зимска опрема за возило у Србији је на сваком возилу обавезна од 1. новембра до 1. априла. Иако је новембар „далеко“, уколико већ не поседујете зимске гуме то би могао бити трошак који вреди испланирати унапред.
Важно је поменути и да је у питању обавезан трошак, јер је вожња на летњим гумама после 1. новембра законом кажњива.
Ако сте чули да су зимске гуме обавезне само када је на коловозу снег, лед и поледица, то јесте тачно. У вожњи на сувом не можете добити казну због непоседовања зимских гума, али уколико дође до саобраћајне несреће, закон каже да је крив онај учесник у саобраћају који нема зимске пнеуматике.
Осим тога, када коловоз заиста захтева зимске гуме, а ви их немате, казне су од 5 до 20 хиљада динара. Уколико је казна за правно лице, то може бити и 200.000 динара.
Где купити зимске гуме и које су цене?
Зимске пнеуматике можете купити на много места у Новом Саду, било да су то радње специјализоване за продају пнеуматика, вулканизери или радње са широм понудом у којој су и гуме.
Једна зимска гума (195/45/16) може коштати од око 5.000 динара, ако је у питању непознат бренд као нпр. „Triangle“, док једна „Michelin“ гума истих карактеристика кошта 15.000 динара.
То значи да вам за четири нове зимске гуме треба минимум 20.000 хиљада динара, уз замену и више.
Уколико возите на већим фелнама и нископрофилним гумама, цене су још веће, па ћете за једну гуму морати да издвојите између 8 и 36 хиљада.
Да ли су те најјефтиније гуме квалитетне најбоље је посаветовати се са продавцем или вулканизером, који вам могу рећи како су се показале код оних који су их већ купили.
Да ли вреди купити половне гуме?
Питање које донекле дели возаче. Неки тврде да се на гумама не штеди јер су једина контактна површина аутомобила и асфалта, док неки тврде да половна гума озбиљног произвођача може бити и боља од неких нових.
Што се закона тиче, за зимску гуму битно је да шара буде 4 милиметра или дубља.
Што се исправности пнеуматика тиче, као и све половно, битно је прво проверити да ли има видних оштећења, да ли су све четири гуме приближно једнако „излизане“, да ли су испуцале и слично.
Такође, битан је и датум производње гуме, јер она временом губи своју еластичност и способност пријањања. Да утврдите њену старост, потребно је да погледате ДОТ – цифру истакнуту на зиду гуме. Препоручује се да гуме не буде старија од 6 година.
Половне гуме можете наћи код вулканизера или на огласима, а њихове цене варирају од чак 15 евра по комаду, па до 50 евра по гуми и више.
Тако уместо нових „Triangle“ гума можете купити половне „Continental“ пнеуматике за исти новац, уколико сматрате да је то вредно додатног труда да мало „претражите“ понуду гума.
Решење су и „All Season“ гуме
Они који не желе да се баве овом темом и заменом гума сваке јесени, опција су и пнеуматици за сва годишња доба. То значи да су оптимални за употребу целе године, и зими и лети.
Ипак, многи вулканизери и стручна лица рећи ће вам да су летње гуме лети боље од вишесезонских, а исто тако зимске зими обављају бољи посао. У свакодневним условима, можда и не приметите разлику.
Фактор је и цена, тачније уштеда, јер ове гуме не коштају пуно више од обичних зимских, а њиховом куповином губите потребу да имате два сета пнеуматика.
Још једном подсећамо, зимске гуме у Србији обавезне су од 1. новембра.
Koliko dugo traje rezerva goriva? Ovo je 10 automobila s najviše i najmanje “dodatnih” kilometara
Преузмите андроид апликацију.