Почетна > Бизнис
Бизнис

Разматра се повратак колективне тужбе потрошача

Све је извесније да би у домаће прописе за заштиту потрошача могла да буде враћена колективна тужбa.
Фото: Unsplash/korolevalkv

Она је избачена из закона 2014. године, а потрошачке организације често истичу да би се на овај начин значајно побољшао положај грађана јер је на нашем тржишту све више примера кршења права већих група потрошача – било да је реч о уговорима за кабловску или мобилну телефонију, продају туристичких аранжмана или небезбедне хране, било да је реч о повећању цена комуналних услуга без најава.

У Европској унији је пре неколико дана ступила на снагу Директива о представничким тужбама за заштиту колективних интереса потрошача која ће им омогућити да своја права решавају кроз колективне тужбе.

Иначе је постојала обавеза држава чланица ЕУ да се ускладе са новом директивом до краја 2022. године.

Како каже помоћник министра унутрашње и спољне трговине за заштиту потрошача Вишња Ракић, у Србији тек предстоји усклађивање са овом директивом, нарочито у погледу оштријег санкционисања и накнаде штете.

„Када је реч о поновном увођењу колективне тужбе, у питању је системско уређење правосудног система Србије, па је и увођење овог института тема радне групе која ради на изменама Закона о парничном поступку при Министарству правде. Колективна тужба је као институт постојала у нашем правном систему у Закону о парничном поступку до 2013. године, када је Уставни суд прогласио одредбе које су се односиле на посебан парнични поступак инициран колективном тужбом неуставним“ објашњава Ракићева.

Она каже да наша земља у Закону о заштити потрошача предвиђа заштиту колективних интереса грађана кроз административни поступак, те се овај вид заштите не разликује од система земаља у окружењу које су увеле колективну заштиту кроз колективну тужбу.

Kupci će imati zaštitu i od veštačke inteligencije

Преузмите андроид апликацију.