Регулаторна агенција за електронске комуникација и поштанске услуге (РАТЕЛ) донела је нови Правилник о преносивости броја за услуге које се пружају преко јавних мобилних комуникационих мрежа.
У документу објављеном у Службеном гласнику наводи се као опште правило да је оператор дужан да обезбеди задржавање броја телефона корисницима приликом преноса, преноси Танјуг.
Изузеци су када је захтев поднело неовлашћено лице, или је захтев нетачан или непотпун, односно када се ради о нерегистрованом припејд кориснику.
Додатно оператор нема обавезу ако постоје неиспуњења дуговања претплатника, односно ако је број у поступку преноса или од прошлог преноса није протекло више од два месеца, или се број користи краће од два месеца.
Наводи се да обавеза не постоји ни код броја који је украден, непостојећи или искључен, или је тражен пренос броја који је један из везане серије бројева.
Претплатник пренос броја може захтевати писано или у електронској форми, а оператер је дужан да му достави обрачун доспелих и осталих дуговања у року од два радна дана.
Рок за плаћање тих обавеза је од 15 до месец дана, а ако не исплати може се увести суспензија одлазних позива до 30 дана.
Уколико се број не може пренети, обавеза оператора је да о томе обавести у року од једног дана.
Централну базу пренетих бројева држи РАТЕЛ, а ниједан од оператера не може тражити накнаду од претплатника.
За преношење оператор прималац броја дужан је да плати накнаду од 200 динара без ПДВ-а оператору даваоцу броја, а ако се преноси више од стотину бројева, износ накнаде од стотог броја пада на 50 одсто.
Inflacija u Sloveniji ubrzala u januaru na 5,8% međugodišnje
Преузмите андроид апликацију.