Прошле године забележен је раст безготовинских плаћања, број корисника електронског банкарства порастао је за 10,68 одсто у односу на 2020. годину, а број корисника мобилног банкарства за 31,36 одсто, објавила је Народна банка Србије (НБС).
У извештају се наводи да се позитивна динамика привредног опоравка огледа и у порасту броја трансакција обављених мобилним и електронским банкарством, како код физичких лица тако и код правних лица и предузетника.
Број уговора закључених на даљину повећан је за 44.882 у односу на 2020. годину и износио је 116.401, што указује на промене у навикама корисника и оријентацију ка коришћењу дигиталних начина за закључење уговора о финансијским услугама.
Од наведеног броја уговора на даљину, 18.300 закључено је уз примену видео-идентификације корисника што је три пута више него током 2020. године.
Лане је настављен и раст броја трансакција картицама и електронским новцем у сврху интернет куповине робе и услуга, па је број таквих плаћања био за 51,73 одсто већи него у 2020. години.
Током претходне године обављено је више од 62 милиона картичних плаћања више него у 2020. години и то платним картицама које су издале банке у Србији.
Код трансакција употребом картица страних држављана пораст је био и већи – 62,93 одсто, а овакво кретање објашњава се опоравком туризма и међународног кретања робе и услуга, који су услед пандемије знатно опали.
Када је реч о картичној инфраструктури она је и лане наставила успешан развој, а о расту прихватне мреже за безготовинска плаћања сведочи податак да су на крају 2021. године на тржишту била 114.984 ПОС терминала, што је за више од 17.000 уређаја више него на крају 2020. године.
Број банкомата повећан је за 1,81 одсто, док је број издатих платних картица премашио 10 милиона и порастао за 6,68 одсто.
Упоредо са овим позитивним кретањима, настављен је и развој система за инстант плаћања ИПС НБС па је осим континуираног раста дневног броја трансакција, овај иновативни платни систем унапређен новим услугама, које ће према оцени НБС, додатно допринети оптимизацији токова новца међу грађанима и привредним субјектима.
Тако је у фебруару омогућено генерисање и преузимање налога за уплату с НБС ИПС QR кодом, чиме су плаћања додатно поједностављена за грађане.
Банке су поступно почеле да омогућавају својим корисницима плаћања путем НБС ИПС QR кода, а Пошта Србије је у априлу омогућила инстант плаћање на својим шалтерима у корист рачуна органа јавне управе.
Током трећег тромесечја НБС је омогућила банкама да својим корисницима понуде нову услугу, сервис „пренеси”, који грађанима омогућава да једноставно и брзо обаве инстант пренос новца у било које доба дана, познавањем само броја мобилног телефона који је прималац плаћања регистровао за ову услугу.
Банке су, наводи се у извештају НБС, ову услугу почеле да омогућавају путем постојећих апликација мобилног банкарства, што ће се наставити и у будућности.
Преузмите андроид апликацију.