Приближавају се празници и све је више резервисаних карата за летове ка европским градовима. То је период када се бележи и већи број рекламација због кашњења летова или отказаних полазака, па је добра прилика да се путници на време информишу о томе која су њихова права и како да их остваре.
Док је за неке кашњење авиона само неколико сати дужи боравак на некој дестинацији, за друге то може бити озбиљан проблем јер због тога могу да закасне на важан догађај или пропусте неки везани лет за наставак путовања.
Оно што је најважније да знају јесте да у нашој земљи важе исти прописи као у Европској унији када је реч о надокнади трошкова због отказивања или кашњења летова. Тако сви путници чији је лет отказан имају право на накнаду штете, и то од 250 до 600 евра у зависности од удаљености одредишта.
Према овим прописима, када је лет отказан путници имају право да бирају између повраћаја новца, промене руте или повратка. Сви путници који су обавештени о отказивању лета мање од 14 дана пре поласка имају право на одштету.
Међутим, уколико им буде понуђено преусмеравање и стигну на коначно одредиште са закашњењем до четири сата, накнада може да им буде смањена и за 50 одсто.
Ако је лет отказан, авио-компанија је дужна да путнику понуди једну од две опције: преусмеравање на други лет или повраћај свих трошкова. Путнику нуди преусмеравање на други лет према сличним условима превоза што је пре могуће.
Други лет може бити и неког каснијег датума уколико је то путнику прихватљиво. Сви путници чији је лет отказан имају право на накнаду штете, наводе у потрошачким организацијама. Постоје правила која дефинишу и која је кривица авио-превозника када дође до отказивања лета.
На сајту Директората за цивилно ваздухопловство је наведено да путник може да затражи заштиту својих права и накнаду уколико је лет отказан из оперативних разлога, прекорачења радних сати посаде или је путнику продата карта а није регистрован на лету јер је продато више места него што је доступно.
То се дешава и када је лет непрофитабилан, тј. слабо је интересовање путника, или када превозник не може да докаже разлоге отказивања лета.
Očekuje se rast mobilnih finansijskih sajber pretnji u 2025. godini
Преузмите андроид апликацију.