Путеви Србије већ неколико година уназад најављују могућност увођења путарина на путевима нижих категорија за теретна возила која их тренутно бесплатно користе, а сада се стигло и до студије оправданости.
Ово јавно предузеће расписало је тендер за израду документа који треба да анализира потребу за увођењем система наплате путарине на новим будућим деоницама аутопута и на путевима нижег реда.
Циљ Студије је, како се наводи у тендерској документацији, да покаже исплативост увођења наплате путарине на поменутим категоријама саобраћајница, за комерцијална возила тежине преко 12т.
Очекује се да документ да одговоре на питања о сврсисходности израде такве студије и који систем за наплату путарине би био оптималан.
“Од увођења наплате путарине у Србији, уочено је да већи број тешких теретних возила у циљу избегавања плаћања путарине на аутопутевима избегава њихово коришћење и као алтернативне користи путеве нижег реда, нарочитио магистралне путеве првог и другог реда. Ово доводи до појачаног хабања тих путева и изискује додатне трошкове у њиховом одржавању, а притом и успорава саобраћај на овим путевима, доводи до повећања саобраћајних удеса и директно умањује приход од наплате путарине на аутопутевима” каже се у објашњењу разлога за израду студије.
Студија ће укључити слична решења у Европи, избор адекватног решења за Србију, техничко решење система, процену трошкова, преглед деоница на којима има смисла увођење наплате путарине на магистралним путевима, као и исплативост тог система.
Према ранијим спекулацијама, наплата би могла најпре да почне на Ибарској магистрали и на путу између Београда и Ниша.
Стручњаци се слажу да потреба за наплатом путарине на путевима нижег реда постоји и да је сврсисходна, али истичу и да се корисницима заузврат мора понудути одређени ниво услуге.
Какво је стање на тржишту возача теретњака код нас прочитајте овде.
Преузмите андроид апликацију.