Почетна > Културна сцена

Културна сцена Нови Сад

Промоција монографије о групи „KÔD“ сутра у СКЦНС Фабрици

Промоција монографије Славка Богдановића „Дивља слобода уметничке авангарде – група KÔD у документима и времену“ одржаће се сутра, 15. децембра, у 19:30 часова у СКЦНС Фабрици.
Фото: СКЦНС Фабрика

Монографија је објављена ове године у издању Orion Art Books, Beograd & EU/Линк Нови Сад.

У мултимедијалном догађају учествују:

Јеша Денегри, Ирина Суботић, Славко Тимотијевић, Јован Гверо, Бранкица Бранко, Јелена Галовић, Џафо,
Славко Богдановић, Тијана Поповић-Пјешчић, Фирцхие, Мића Јокић.

Концептуална Група KÔD , деловала је у периоду април 1970—април 1971.

Власт „либерала“ применила је изузетне мере репресије према тим уметницима које се и данас сматрају несхватљивим. Иако је неоавангардна уметност Југославије (СФРЈ) већ 50 година предмет пажње и домаће и међународне стручне и научне јавности, ипак, студентски, локални, културни, уметнички и политички контексти настанка, деловања и нестанка Групе KÔD, која је била у средишту тих догађаја, никада нису били посебно истраживани.

Још увек недостаје поуздана, проверљива, документарна основа, за градњу прецизног и тачног историјско-уметничког наратива, који би показао узроке и разлоге крупног прелома у култури за време „либерала“, почетком 1970-их, и све већег сужавања слобода освојених педесетих и шездесетих година 20 века.

У недостатку хронолошког сагледавања догађаја и контекста у савременом дискурсу, често се не уочава да је новосадска неоавангардна уметничка сцена разбијена у Новом Саду за време партијског мандата Мирка Чанадановића. Пројекат је усмерен на попуну тих празнина.

Аутор монографије један је од оснивача Групе KÔD и учесник свих активности новосадске уметничке авангарде који су довели до драстичне интервенције државних органа у домену културе крајем 1971. и почетком 1972, која је укључивала и кривичне прогоне и изрицање затворских казни за неколико учесника те уметничке сцене.

Сарађивао је у култном листу новосадских студената ИНДЕX (1968—1970) и у реализацији програма Трибине младих (1970).

Уметност Славка Богдановића контекстуализује се унутар појаве концептуалне уметности у СФРЈ и Војводини, новосадског текстуализма и политичке уметности. Његови индовидулани радови обухватају књиге (Мочвара, 1970; Политика тела, 1997; Динго воли дингач, 1998; Final Shot—Final Cut, 2007; Симптоми сингуларизације—србства случај: биће и људи, коаутор са Живком Грозданићем Гером, 2008; Инвентар дисцернације, 2018; Inter vivos, 2018.

Тренутно припрема за штампу монографију Дивља слобода уметничке авангарде – Група KÔD (у документима и времену), перформансе, уметничке објекте, инсталације итд. Излагао је у земљи и иностранству.

Завршио је Правни факултет у Новом Саду где је и магистрирао и докторирао. Бавећи се правом и правним наукама објавио је око 150 научних радова међу којима је и преко 20 монографија (у којима је аутор, коаутор, уредник или ко-уредник). Један број радова, на српском и енглеском, доступан је на линку.

Promocija knjige „Ključevi dobra i zla“, 14. decembra

 

Преузмите андроид апликацију.