У бројним светским лукама порастао је контејнерски промет. То би требао да допринесе благом попуштању проблема у снабдевању, наводи се у најновијем извештају Лајбниц института за економска истраживања из Есена.
Ипак, раст контејнерског промета не указује на повећану производњу или потражњу јер је добрим делом реч о закаснелим испорукама које нису биле могуће због пандемије. У овом тренутку многи купци, али и бродари и управници лука жале се да готово ниједна испорука не стиже на време.
Компанија за логистику и превоз „Кине+Нагел” (К+Н) из Шинделегија у Швајцарској која прати ситуацију на међународним поморским путевима евидентирала је да је 28. јануара чак 567 контејнерских бродова било усидрено пред лукама и чекало на отпрему, каже Доминик Наделхофер који је у „К+Н” задужен за односе с јавношћу, пише Дојче веле.
За такву ситуацију није одговоран само један фактор. Наделхофер наводи пример САД где тренутно постоји проблем који је у Европи добро познат из Велике Британије: „У Северној Америци изазов представља актуелни недостатак возача камиона. Зато је у лукама постало тесно, јер роба из контејнера не може довољно брзо да се отпреми даље, у одредишта на копну.“
Осим тога, нису све луке подједнако добро опремљене или организоване. Глобално гледано, постоје велике разлике. Ранг-листа најефикаснијих лука света, коју објављују Светска банка и лондонска фирма „ИХС Маркит“, јасно показује да се најефикасније луке без изузетка налазе у Азији.
На првом месту је Јокохама у Јапану, на другом Лука Краља Абдулаха у Саудијској Арабији, а на трећем Ћингдао у Кини. Најбоље пласирана европска лука је Алхесирас у Шпанији (10. место), а најефикаснија лука на америчком континенту налази се у Мексику.
Преузмите андроид апликацију.