За десет дана коначно се улази у завршницу дуго најављиване, деценијама ичшекиване, изградње главне железничке станице Прокоп.
Како је председник Србије Александар Вучић прексиноћ најавио, радови на изградњи „Београд центра“, нове главне железничке станице, крећу 8. августа, а ради се о најважнијем капиталном пројекту за наредних неколико година. Завршетак целокупног комплекса очекује се у 2025.
Прошло је више од пола века када су осванули први новински натписи са темом селидбе Главне железничке станице и градњом нове – „Београд центар“.
Од 1945. постоје тенденције да се формира нова железничка станица у Београду, док смо сведоци да се од 1971. гради железничка станица Прокоп – каже за „Новости“ министар грађевинарства Томислав Момировић.
У претходних неколико година смо реализовали велике инвестиције на основној железничкој инфраструктури како бисмо „ударили“ што боље темеље даљој модернизацији железничког сектора у Србији. У августу коначно почињемо са радовима на изградњи станичне зграде „Прокоп“ која ће бити површине око 6.000 квадрата.
Како Момировић каже, изграђени објекат неће бити само класична железничка станица, већ нови урбани центар тог дела Београда. Након комплетне изградње железничке станице Прокоп, за годину и по дана, формираће се нови пословни и резиденцијални центар у самом центру Београда. Железничка станица биће савременог изгледа, где ће путник бити у центру пажње.
Идеја о станици Прокоп датира још из седамдесетих година. За време мандата градоначелника Бранка Пешића, почело се са изградњом Београдског железничког чвора, чиме је предвиђено измештање Главне железничке станице са позиције чеоне станице на Савском тргу.
Радови су обустављени 1980, у наредном периоду било је неколико неуспешних покушаја, да би пројекат „Београд на води“ 2014. дефинитивно припремио селидбу Главне железничке станице из Савамале. После 42 године од почетка, 26. јануара 2016, завршена је станица, а наредне 2017. – ступањем на снагу новог реда вожње „Србија воза“, „Београд центар“ је постао полазна станица за унутрашњи саобраћај у Србији.
До сада су реализоване Фаза 1 и међуфаза пројекта изградње железничке станице „Београд центар“ – кажу у Министарству грађевинарства.
Реконструисани су саобраћајни, грађевински и електротехнички инфраструктурни капацитети за пријем, отпрему и управљање саобраћајем возова. Обезбеђени су услови за организацију путничког саобраћаја на територији Београдског железничког чвора. Тренутно је у реализацији Фаза 2 пројекта која је, ради лакшег спровођења, подељена у три етапе.
Како наши саговорници кажу, у току су финални радови на извођењу за прву етапу која предвиђа постављање комплетне плоче, за шта је из буџета Србије издвојено око 11 милиона евра. Завршетак прве етапе је у августу.
Друга етапа обухвата пројектовање капацитета станичног комплекса „Београд центар“ – Прокоп испод централног дела плоче који у свом саставу има све службене и техничке садржаје као и сервисне функције за путнике који приступају станици са доњег станичног трга.
У питању су послови на изградњи првог и другог станичног колосека са припадајућом контактном мрежом и пероном, фасаде, зидовa и инсталацијa у просторијама испод централне плоче са уређењем и опремањем унутрашњег простора са свим објектима укључујући и просторе првог станичног перона.
Трећа етапа обухвата заједничку изградњу станичне зграде са другим комерцијалним садржајима.
Додатни попуст за воз Соко за студенте, пензионере и раднике
Преузмите андроид апликацију.