Почетна > Бизнис
Бизнис

Продато мање меса и рибе у децембру

Раст цена хране нагло мења навике потрошача у Србији, али и широм Европе. Примећује се да многи смањују издатке за храну, купујући мање артикала и јефтиније производе.
Фото: Unsplash/foodiesfeed

Готово четири од 10 потрошача (37 одсто) изјавило је да купују мање црвеног меса, док трећина купује мање рибе и пилећег меса.

Купци потпуно смањују одређене производе како би уштедели новац, при чему је један од 10 потрошача изјавио да је потпуно престао да купује готову храну, а 10 одсто алкохолна пића.

Трећина анкетираних купаца је изјавила да је смањила издатке за куповину житарица и млечних производа, а толики њих је изјавило да је у потпуности прешло на куповину јефтиније марке.

Заједничко за све купце је да су одлучили да доносе промишљеније изборе при куповини.

Више од половине је изјавило да сада проверава цене више него пре пандемије.

Четири од десет купаца је рекло да обавља мање непланираних куповина, а исто толико њих проверава рокове употребе.

Анкета је показала да трећина потрошача сматра да сада обраћају више пажње на цене хране, а тек 19 одсто њих је изјавило да им је понашање остало непромењено.

Криза је показала колико је прехрамбени систем слаб као и да, по мишљењу стручњака, мора да се промени ланац снабдевања.

Више од половине анкетираних европских потрошача сматра да је рат у Украјини повећао цене хране у Европи.

Crna Gora ukida ekonomsko državljanstvo

Преузмите андроид апликацију.