Број путника у авионском саобраћају расте, док истовремено проценат погрешно чекираног и достављеног пртљага опада, али се број изгубљених кофера и торби знатно разликује од континента до континента, при чему је тај проблем већи у Европи, пише данас немачки Шпигл.

Европа има при том више проблема са правилним транспортом и доставом чекираног пртљага, од на пример, Северне Америке или Азије, наводи лист.
Према извештају службе за авио пртљаг Сита, током прошле године 12,3 одсто пртљага на 1.000 путника у Европи није тачно испоручено.
Ова стопа је готово четири пута већа у Европи него у азијско-пацифичком региону, где износи 3,1 посто на 1.000 путника, а више него двоструко већа од Северне Америке где је 5,5 посто.
Према подацима Сита-е, прошле године је у свету било проблема са 33,4 милиона комада пртљага, нешто мање него годину дана раније.
У три четвртине случајева, пртљаг је каснио, често до 48 сати, а осам посто је украдено или изгубљено.
Како је проценила служба Сита, тиме се авио индустрији наноси штета од око пет милијарди долара годишње.
Подаци су прикупљени из 280 авио компанија, наводи Шпигл.
Дугорочно гледано, проценат пртљага који је каснио или је нестао је знатно смањен.
У 2007., је проблема било са достављањем 46,9 милиона комада пртљага, док је 2024. тај број пао на 33,4 милиона.
У Европи је, међутим, евидентан краткорочни тренд пораста овог проблема.
У 2024. са 12,3 одсто пртљага на 1.000 путника регистровани су проблеми са достављањем, што је више него годину дана раније, када је тај проценат износио само 10,6 одсто., али ипак мање него 2022. када је тај проценат био 15,7 посто, наводи Шпигл.
Ким Џонг Ун: Односи Русије и Северне Кореје ојачали, Путин је мој најближи пријатељ
Преузмите андроид апликацију.