Посланици у Одбору за заштиту животне средине Европског парламента су подржали план ЕУ о забрани продаје нових бензинских и дизелских аутомобила од 2035. године, али су гласали против предлога за радикално смањење емисија CО2 унутар ове деценије.
Прописи које није подржао Одбор састоје се у томе да се иде даље од онога што је предложила Комисија. ЕК је зацртала смањење емисије CО2 за 55 посто до 2030. године у односу на ниво из 2021. године. Неке интересне групе су захтевале и више, што би производњу и продају дизелаша и бензинаца учинило неодрживом. Такав потез Одбора ће вероватно поздравити многи купци (и представници аутоиндустрије, који су вероватно лобирали за овакву одлуку) јер то значи да цене нових аутомобила не би требало да претерано расту те да ћемо вероватно и даље куповати мале градске аутомобиле (коју су нам најприступачнији) до 2030. године.
Комбиновањем електричних аутомобила и возила с моторима с унутрашњим сагоревањем произвођачи аутомобила ће вероватно постићи тражене циљеве смањења емисија. Одбор је подржао предлог за 100-процентно смањење емисије CО2 до 2035. године, што би онемогућило продају нових возила на фосилна горива у блоку од 27 земаља.
Додатна средства за субвенционисање куповине еко возила.
Европска комисија је предложила циљеве као део већег пакета политика о климатским променама прошлог јуна. Европски парламент ће у наредним месецима гласати о предлозима за емисије CО2 у аутомобилском сектору, након чега посланици и државе ЕУ морају да преговарају о коначним правилима.
ЕУ такође расправља о томе да се државама услови ширење мреже пунионица за електрична возила. Без тога идеја о крају продаје бензинаца и дизелаша 2035. године нема превише смисла.
Da li će uz subvencije budućnost električnih vozila u Srbiji biti bliža?
Преузмите андроид апликацију.