Почетна > Бизнис
Бизнис

Потрошачима у Европи враћено 10 милиона евра

Током прошле године Мрежа европских потрошачких центара примила је 118.000 захтева потрошача, највише жалби на авио-превоз.
Фото: Unsplash/alschim

Како потрошачи да врате новац ако авио-компанија из друге земље откаже лет?

Коме да се жале уколико не уђу на концерт иако су карту купили раније преко интернета или ако им хотел наплати смештај више од онога што је наведено у резервацији. Европски потрошачи већину својих брига решавају уз помоћ Мреже европских потрошачких центара (ECC-Net), која је само прошле године помогла потрошачима да врате готово десет милиона евра.

Како наводе у свом најновијем извештају, велики је број примедби на авио-компаније. Иако према Уредби о правима путника у авио-саобраћају потрошачи у случају кашњења или других проблема имају право на 600 евра одштете, дешава се да авио-превозник одбије да плати или једноставно игнорише поступак рекламације. Мрежа европских потрошачких центара тада посредује у решавању тих спорова и то је њихов примарни посао. Ова мрежа је, наводе, током прошле године одговорила на око 118.000 захтева потрошача.

„То укључује кашњења летова, прескупе куће за одмор, лажне улазнице за концерте, отказане возове и још много тога. Циљ наших специјализованих правних стручњака из 29 земаља ЕУ јесте да увек пронађу праведно и вансудско решење. Прошле године смо успели да вратимо око 10 милиона евра за потрошаче, али је економска корист још већа, јер ова мрежа такође помаже у информисању и упозоравању потрошача. На пример, тиме што их учимо да препознају и избегну замке различитих обмањујућих пракси“ наводе из ове мреже.

Да напоменемо да и Србија иде у корак са ових успешним европским праксама. Од јула прошле године, када је активирана ИТ платформа за решавање ових спорова, забележено је 779 пријава потрошача, што довољно говори колико је било оправдано увођење ове обавезе. Укључивање трговаца у вансудско решавање потрошачких спорова дало је велике резултате и види се разлика у односу на 2021. годину, када није постојала обавеза трговаца да учествују у вансудском решавању потрошачких спорова.

Zbog visokih kamata drastičan pad kreditiranja

Преузмите андроид апликацију.