Србија већ неколико година уназад бележи недостатак кадрова на тржишту рада у свим индустријама и категоријама посла, а посебно је дефицит радне снаге највећи у ИТ, али и у занатима и ниже квалификованим пословима, изјавила је данас директорка Инфостуда Соња Ћетковић.
Она је рекла Танјугу да је тај дефицит радника дефинитивно утицао на раст преговарачке моћи кандидата и запослених, као и на вољу компанија да мало више чују запослене и изађу у сусрет њиховим потребама уводећи разне бенефите.
„Сва глобална, али и локална истраживања рађена у последње време, говоре да данас кандидати и запослени све више цене послодавца који запосленима пружају већи баланс између пословног и приватног живота“, казала је Ћетковићева.
Ту се, како је објаснила наша саговорница, пре свега мисли на различите флексибилне облике рада, на број слободних и број дана годишњег одмора, одсуство прековременог рада, али и различите облике поодршке породици које компанија пружају запосленима.
„Флексибилност и разне врсте бенефита пресудни су фактори у избору послодавца. А како послодавци теже долазе до радника тако су и више спремни да излазе у сусрет ономе што људи очекују“, нагласила је директорка Инфостуда.
Међу фирмама које послују у Србији, а које велику пажњу посвећују својим запосленима је Делез Србија и потпредседник људских ресурса и организационог развоја те компаније Марко Бабић казао је да они као друштвено одговорни велику пажњу посвећују својим запосленима и континуирано се брину о њиховој добробити и развоју.
Он је Танјугу казао да Делез Србија сматра да су људи кључни за успех и у складу с тим, компанија континуирано улаже у иновативне финансијске и нефинансијске бенефите, у циљу стварања атрактивног, једноставнијег и угоднијег радног амбијента, који омогућава запосленима напредак, доприноси позитивној радној атмосфери, а доноси и веће зараде и уштеде у свакодневним трошковима.
„Као компанија која запошљава више од 12.000 сарадника и кроз чије малопродајне објекте дневно прође више од пола милиона купаца, јасно је да све што радимо је орјентисано на људе. Људи су у центру свега што радимо и зато све наше активности воде ка томе да будемо боље и лакше место за рад, као и боље место за куповину“, казао је он.
Бабић је објаснио да је увођење „макси (maxi) бенефита“ само један од начина на који та компанија показује посвећеност стварању што бољег радног окружења.
Када је реч о финансијским бенефитима, наш саговорник истиче да је компанија Делез Србија у последње две године покренула велики инвестициони циклус улагања у зараде запослених где је инвестирано 30 милиона евра, што је довело до повећања зарада од око 30 одсто у продавницама и дистрибутивном центру.
Према његовим речима, на годишњем нивоу Делез Србија у зараде инвестира 115 милиона евра.
„Повећали смо и проценат попуста који запослени могу да остваре у нашим продајним објектима и он је дуплиран, односно уместо шест, сада је 12 одсто“, казао је Бабић.
Поред финансијских бенефита, наш саговорник наводи да Делез чини све и да се успостави равнотежа између приватног и пословног живота запослених и најзначајнији бенефит који је та компанија увела је повећано минимално трајање годишњег одмора на 26 дана, уз могућност остваривања додатних слободних дана за рад викендом, за стручну спрему, за родитеље троје или више деце, као и за деценије лојалности.
„Чинимо све да рад запосленима буде много лакши, било кроз улагања у нове технологије, дигитализацију како би рад био једноставнији и лакши. Запослени сада имају и два слободна дана у току недеље, а чак око 80 одсто наших запослених има најмање 27 дана одмора“, казао је Бабић.
Он је рекао и да су врата те компаније отворена увек за нове људе, посебно истичући да највећи број нових запослених долази по препоруци, што само по себи, како каже, најбоље говори какви су услови рад у Делезу.
Proglašeni najbolji preduzetnici u izboru Blica, Mali obećao podršku države
Преузмите андроид апликацију.