Почетна > Бизнис
Бизнис

Попуњеност домаћих хотела и до 70 одсто

Смештај је за око 20 одсто скупљи него прошле године, али су трошкови порасли за 30 процената, кажу хотелијери.
Фото: Zlatibor Mountain Resort & Spa

Овог пролећа је туристички сектор показао да криза изазвана пандемијом дефинитивно пролази, али само у случају потребе за путовањима.

Туристичке агенције задовољно „трљају дланове”, јер је огромно интересовање за пролећним дестинацијама. Иако је реч о јефтинијим аранжманима, посла, кажу, има довољно.

Велики број наших грађана је отишао и на домаће туристичке руте. У прилог томе говори и податак да је попуњеност хотела у најпознатијим планинским центрима и бањама већа од 70 одсто.

Др Георги Генов, директор пословног удружења хотелско-угоститељске привреде „Хорес”, рекао је за „Политику” да је попуњеност у хотелима већа него у јануару 2022, али су и цене више.

– У домаћим хотелима око празника бележи се већа попуњеност посебно на планинама и у бањама. Смештај је скупљи за око 20 одсто у односу на прошлу годину, али су и трошкови сигурно порасли за 30 процената. Осим трошкова, домаћи хотелијери се суочавају са огромним проблемима у вези са радном снагом. Мање је радника. расте посета и то се одражава и на квалитет понуде – навео је Генов.

Упитан ко су гости који су попунили домаће хотеле, одговорио је да су то туристи углавном из дијаспоре, али и из региона који су искористили ове празнике да обиђу и Србију. Иначе, у Београду је попуњеност хотела у овом тренутку око 60 одсто.

Инфлација и генерално раст трошкова осетио се и у европским метрополама, па они који планирају да отпутују у Европу могу да рачунају да ће смештај овог пролећа плаћати за трећину више него у истом периоду 2022. године.

Momirović: Na najvećem svetskom tržištu – Kini, imaćemo najbolje uslove u Evropi

 

Преузмите андроид апликацију.