Смештај је за око 20 одсто скупљи него прошле године, али су трошкови порасли за 30 процената, кажу хотелијери.
Овог пролећа је туристички сектор показао да криза изазвана пандемијом дефинитивно пролази, али само у случају потребе за путовањима.
Туристичке агенције задовољно „трљају дланове”, јер је огромно интересовање за пролећним дестинацијама. Иако је реч о јефтинијим аранжманима, посла, кажу, има довољно.
Велики број наших грађана је отишао и на домаће туристичке руте. У прилог томе говори и податак да је попуњеност хотела у најпознатијим планинским центрима и бањама већа од 70 одсто.
Др Георги Генов, директор пословног удружења хотелско-угоститељске привреде „Хорес”, рекао је за „Политику” да је попуњеност у хотелима већа него у јануару 2022, али су и цене више.
– У домаћим хотелима око празника бележи се већа попуњеност посебно на планинама и у бањама. Смештај је скупљи за око 20 одсто у односу на прошлу годину, али су и трошкови сигурно порасли за 30 процената. Осим трошкова, домаћи хотелијери се суочавају са огромним проблемима у вези са радном снагом. Мање је радника. расте посета и то се одражава и на квалитет понуде – навео је Генов.
Упитан ко су гости који су попунили домаће хотеле, одговорио је да су то туристи углавном из дијаспоре, али и из региона који су искористили ове празнике да обиђу и Србију. Иначе, у Београду је попуњеност хотела у овом тренутку око 60 одсто.
Инфлација и генерално раст трошкова осетио се и у европским метрополама, па они који планирају да отпутују у Европу могу да рачунају да ће смештај овог пролећа плаћати за трећину више него у истом периоду 2022. године.
Momirović: Na najvećem svetskom tržištu – Kini, imaćemo najbolje uslove u Evropi
Преузмите андроид апликацију.