Само на први поглед изгледа да је субвенционисање куповине електричних возила од стране државе велико оптерећење за буџет.
Погодности које се остварују, (пре свега утицај на животну средину који директно утиче и на здравље нације), показују, када се изразе валутно, да су уштеде које се остваре рецимо у делу буџета намењеног здравству, огромне и вишеструко премашују трошак за било директно субвенционисање или ослобађање од неких пореза, такси, неких других намета, купца електричног возила.
Зато и не чуди да су владе скоро свих земаља Европе, а међу њима је и Србија, већ неколико година, одлучиле да је прелазак на електричну мобилност агенда од које неће одступити, подржавајући је субвенционисаном куповином или неким другим бенефитима. Државе ЕУ су се и разним законима обавезале да ће у датом моменту (2035.), забранити продају возила са СУС моторима, па је то и начин да олакшају својим грађанима ту транзицију.
Србија од ове године субвенционише са износом до 5.000 евра (у зависности од категорије возила) куповину електричних возила уз најаве надлежних да ће се увести и други видови стимулације.
Асоцијација европских произвођача возила АЦЕА је урадила анализу погодности државних подстицаја, за сваку од 27 држава чланица ЕУ коју је доставила и Српској асоцијацији увозника возила и делова.
АЦЕА је ове врсте субвенција поделила у две групе пореске олакшице и подстицаје.
Аустрија је на пример потпуно ослободила пореза (ПДВ) купце хибридних и електричних возила (укључујући и 20 одсто пореза на загађење ваздуха) до цене возила од 40.000 евра. За возила која коштају до 80.000 опорезује се само износ од 40.000 евра.
На возила скупља од 80.000 евра плаћа се пун износ пореза. Власници ових возила су ослобођени годишњих пореза и за возила али и за таксе на загађење.
Делом или целокупним износом пореза и такси су ослобоођена и возила правних лица у зависности од намене.
Аустрија даје подстицај од 5.000 евра (2.000 евра бонус увозника и 3.000 евра федерални бонус) за куповину нових возила (само за физичка лица) која могу само на струју да пређу минимално 50 километара под условом да нису скупља од 60.000 евра.
Белгија за разлику од Аустрије нема директне новчане подстицаје за куповину, али има доста пореских олакшица и приликом куповине и употребе еколошких возила. Белгијанци максимално ослобађају од пореза возила са емисијом ЦО2 мањом од 50 грама по км односно капацитетом батерије већим од 0,5 киловатсати кWх на 100 килограма.
Mask na Baliju pokrenuo internet usluge Starlinka u Indoneziji
Преузмите андроид апликацију.