Све компликованија истрага и пандемија короне разлог су за отезање процеса против осумњичених у вези са скандалом „Дизелгејт“.
Судски процес против одговорних у Фолксвагену сада почиње, али без шефа у судници.
Прошло је скоро у дан тачно шест година од када је раскринкан скандал „Дизелгејт“. Америчка Агенција за заштиту природне средине, 18. септембра 2015. послала је писмо Фолксвагену у САД, и највећем европском произвођачу аутомобила указала на то да лабораторијски измерене вредности издувних гасова немају никакве везе с вредностима штетних гасова у свакодневном раду. И навела да би то требало под хитно да се коригује.
Фолксваген је неколико дана касније морао да призна да је помоћу софтвера манипулисао вредности издувних гасова код дизел-мотора. То је показало да су количине азотног оксида у лабораторијским условима далеко мање него у нормалном погону на улици.
Укупно се радило о више од девет милиона возила марке Фолксваген, Ауди, Сеат и Шкода, која од 2006. до 2015. уопште нису смела да буду одобрена због илегално уграђеног софтвера. Али не само да су она и у Европи и у САД доспела у саобраћај, већ је и преварантски софтвер могао да буде „даље развијан и усавршаван“.
У Брауншвајгу је због тога овог четвртка почео опсежни процес због преваре. Оптужено је пет некадашњих водећих менаџера концерна Фолксваген, од којих један због болести не може буде саслушан. Реч је о некадашњем председнику Управног одбора Мартину Винтеркорну. Још увек није познато када ће тај 74 годишњак морати да се појави пред судом.
Експерт за аутомобиле и директор истраживачког института у Дуизбургу, рекао је за Дојче веле да од овог процеса очекује „да у фокусу буде испитивање у вези с некадашњим генералним директором Мартином Винтеркорном“.
Свој петорици оптужених Државно тужилаштво пребацује да су знали за манипулације. Осим оптужби за комерцијалну и здружену превару, ту су и оптужбе за криминална оглашавања и утају пореза, јер хиљаде аутомобила који наводно испуњавају услове одређене класе емисије штетних гасова, ослобођени су пореза. Генерално гледано, само за комерцијалну и здружену превару прети и до десет година затвора.
Колико је до данас познато, оптужени су у својим исказима изјавили да су, или о својим сазнањима информисали претпостављене и због тога не сносе одговорност, или негирају да су знали за манипулације.
О повећању цена горива у Либану прочитајте овде.
Преузмите андроид апликацију.