Директор сектора за комерцијалне послове АМСС Небојша Мандић поручио је данас да АМСС свакодневно обавештава јавност о стању на путевима и граничним прелазима, са посебним аспектом на прилазе зимским туристичким центрима.
Он је то рекао на промоцији кампање превентивног карактера „За зиму се спреми и на време опреми“ која има за циљ безбедност учесника у саобраћају и да се возачима укаже на значај коришћења зимске опреме на возилима и додао да ће АМСС са значајним доприносом учествовати у акцији.
Вршилац дужности директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић је истакао да Агенција, као водећа институција по питању превентивних и промотивних активности тежи да све кампање допринесу националној стратегији о безбедности у саобраћају „на путу до нуле“ страдалих у саобраћајним несрећама.
Он је најавио да ће Агенција имати теренске активности, и да ће обилазити туристичке центре.
„Зимски пренуматици су обавезни од 1. новембра на свим местима где се јављају снег и поледица. Апелујемо на све грађане који нису заменили пнеуматике да што пре учине. Они имају значајно боље каристике у зимски условима вожње, посебно у зимским условима када су температуре испод седам степени целзијуса“, рекао је Стаматовић.
Посебно је истакао да у зимским месецима најмање људу изгуби живот у саобраћајним несрећама, а да су јануар и фебруар постали најбезбеднији.
„Прошле године је у јануару и фебруару 35, односно 28 особа изгубило живот. Тада сви очекују неповољне услове у саобраћају и понашају се у складу са тим“, појаснио је он.
Како је истакао, поред коришћења зимских пнеуматика потребно је користити ланце за возила, и редовно чистити снег и лед са њих.
Он је посаветовао возаче да обезбеде ланаце за снег и светлосну сигнализацију, као и да чиште возила од снега и леда редовно.
Начелник Управе саобраћајне полиције Славиша Лакићевић је нагласио да је ова кампања од изузетне важности за безбедност у саобраћају.
„Прошло је три месеца од конференције за кампању ‘Вози одморан’ која је дала добре резултате и подстакла нас да покренемо ову кампању“, рекао је Лакићевић.
Он је истакао да је поводом кампање израђен флајер са препорукама за понашање у зимском саобраћају које ће се делити на свим граничним прелазима страним и домаћим држављанима, као и на наплатним станицама.
„Посебан акценат кампање биће усмерен на пешаке пошту су они најугроженија категорија у зимском периоду. Возачи морају максимално да обрате пажњу на њих, али и они морају да буду опрезни“
Он је додао да ће посебан акценат ове кампање бити усмерен на пешаке, пошто је сваки четрвти погинули у саобраћају пешак, и категорија су која је у овим месецима најгроженија.
„У овом месецу имамо осам погинулих пешака, што је за четрири више за него у истом периоду претходне године“, рекао је он.
Директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић је нагласила да туристи обухватају велики проценат учесника у саобраћају и да је од изузетне је важности да им скренемо пажњу о значају безбедности у саобраћају.
„У овој години смо достигли ниво од 50-50 одсто домаћих и страних туриста“, рекла је она.
Небојша Чубрило из Путева Србије је истакао да је се ово предузеће потрудило да постави сву потребну одговарајућу сигнализацију на путевима, као и да Путеви Србије функционишу и раде на основу плана зимске службе, и да је акценат на превентивном деловању, пре појаве поледице и леда на коловозу.
Такође, окупљенима се обратила и комерцијална директорка „ЕКО Србија“ Наташа Вукиш, фирме која учествује у акцији.
Čet Dži-Pi-Ti bio nedostupan oko 40 minuta, Open AI nije objasnila uzrok
Преузмите андроид апликацију.