Вест о почетку реконструкције стазе на Футошком путу и истоименој улици обрадовала је многе Новосађане јер су оне већ годинама оштећене и, због коренског система дрвећа, пуне бројних “закрпа” и денивелација.
У току су припремни радови, попут исколчавања трасе, рашчишћавања и обележавања терена, а из Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције наводе да је извођач уведен у посао 26. августа.
Грађевинци и механизација тренутно су распоређени код ГСП-а јер радови, како је планирано, почињу од Булевара кнеза Милоша, на левој страни Футошког пута, посматрано из Ветерника ка граду. Вредност инвестиције је око 181,14 милиона динара с ПДВ-ом, од чега је Управа за капитална улагања АП Војводине обезбедила 70 милиона. Остатак ће бити издвојен из градског бyџета.
Бициклистичка стаза у Руменачкој улици добила нови асфалт
Реч је о другој фази радова, којом је обухваћена деоница од Хајдук Вељкове улице до Булевара патријарха Павла. Осим изградње стаза, предвиђено је и постављање саобраћајне сигнализације, клупа и корпи за отпатке, као и урбане опреме, попут носача за бицикле и жардињера. Рок за завршетак реконструкције и постављања опреме је 240 дана, а посао је поверен новосадском “Пут инвесту”, који је на тендеру учествовао с фирмом “AB&CO”.
Предмет пројекта, који је урадио Архитектонско- грађевински институт из Новог Сада, су стазе са обе стране улице, укупне дужине седам километара, прелази, аутобуска стајалишта, платои испред школа и других јавних установа, као и платои за контејнере. Реконструкција је подељена у две фазе, односно на деонице од Булевара ослобођења до Хајдук Вељкове и од те улице до Булевара патријарха Павла.
Како је у тендерској документацији објашњено, деонице на којима нису решени имовинско-правни односи, од Улице Илариона Руварца до Булевара Европе, изостављене су из пројекта, као и оне од Булевара Европе до Улице цара Душана, с јужне стране. Осим оштећења, одговорни пројектанти су као проблеме навели и недовољан капацитет, имајући у виду повећан обим бициклистичког саобраћаја, али и безбедност бициклиста у зонама раскрсница, као и аутомобиле паркиране на стазама.
Бициклистичке стазе ће целом дужином, с обе стране улице, бити проширене.
То ће, између осталог, обезбедити неометано мимолилажење и претицање. Такође, биће удаљене и од дрвореда, што ће смањити утицај коренског система и оштећења коловозне конструкције, као и могућу штету на дрвећу приликом градње.
Постављањем одговарајућих баријера биће решен проблем фукционисања пешачког и бициклистичког саобраћаја, због непрописно паркираних аутомобила, а да возила, на колским улазима индивидуалних објеката, не би ометала кретање, где год је то могуће, биће остављено пет метара од проточног дела Футошке улице до бициклистичких стаза.
Где просторне могућности то дозволе, жива ограда ће бити измештена, али је остављен слободан простор за формирање нове или, пак, неких других засада између стаза. Пешачки и бициклистички саобраћај ће бити раздвојен на деоницама где су услови то дозволили. Како је објашњено, на многим местима то није био случај. Пројектанти наводе да су два разлога за то – корење дрвећа и колски улази.
Негујмо културу бициклизма у Новом Саду
Када је реч о стајалиштима, њихов положај остаје исти, уз корекцују дужине, тако да могу стати два стандардна аутобуса. Ширина пешачких стаза варира од 2,25 до три метра, у зависности од расположивог простора, а пешачки прелази су прилагођени кретању слепих и слабовидих, као и особа с инвалидитетом.
Планирано је поплочање бехатон коцкама, а у близини јавних објеката пројектована су одморишта с одговарајућим мобилијаром. Постављање клупа предвиђено је и код аутобуских стајалишта. Канте за отпатке биће распоређене у близини клупа. На мини тргу код крака Улице браће Рибникар планиране су и жардињере са зеленилом. Паркинг места за бицикле налазиће се на два места – у близини Сателитске пијаце и у Школској улици.
Преузмите андроид апликацију.