Почетна > Србија
Србија

По дуалном моделу до сада се школовало 10.500 ђака

Од доношења Закона о дуалном образовању 2017. у Србији до данас, по том моделу се школовало 10.500 ђака.
Фото: ПКС

У оквиру пројекта „Дуално средње образовање и обука у Србији – ДВЕТ“ који је финансирала Аустријска развојна агенција, а подржала Федерална привредна комора Аустрије наставу је похађало и похађа 8.500 ученика, и од њих 3.000 који су завршили половина је запослена.

Од почетка реализације пројекта обучено је и лиценцирано 1.800 инструктора у компанијама и развијено је 14 дуалних образовних профила, од укупних 65 који се примењују у Србији.

Данас се кроз овај програм школује 3000 ученика, у 47 градова и општина широм Србије, и укљуцене су 94 школе и више од 300 компанија, истиче директор Сектора за стратешке анализе, услуге и интернационализацију у Привредној комори Србије Михаило Весовић.

Он је казао да је ово један од најуспешнијих пројеката, као и да је за пет година колико је трајао, тема дуалног образовања приближена многим компанијама, комплетном образовном систему и ђацима.

Весовић је додао да ће наредна фаза пројекта, којој ће се прикључити и Швајцарска организација за развој и финансирање додатно проширити број компанија и школа које ће остварити сарадњу.

„Аустријска развојна агенција која је представљала највећег донатора и подршку овом процесу наставља да ради са нама. У наредном периоду нам се прикључује и Швајцарска организација за развој и финансирање и управо ће заједно са ПКС и Владом Србије, као и Привредном комором Аустрије и нашим Заводом за унапређење васпитања и образовања да ради на даљој фази овог пројекта“, рекао је Весовић.

Он је подсетио да су највећи проблеми привреде и ограничење за њен развој и конкурентност недостатак стручне радне снаге, и циљ је да се применом овог модела стварају кадрови који су потребни привреди како би се привукли нови донатори, јер поменуте проблеме у привреди Србија дели и са Аустријом, али и са многим земљама ЕУ.

„Дуално образовање улази у високо школство, већ протекле године у неколико образовних профила посебно високошколских студија и мастер студија је по том моделу. То је само надградња над овим што радимо. Мислим да не само стране компаније које функционишу у Србији, већ и домаће компаније које раде са страним могу да посведоче о томе колико је овај програм допринео да буду и даље конкурентне“, истиче Весовић.

Потпреседник федералне приврене коморе Аустрије Филип Гади је казао да овај пројекат не би могао да буде савременији и да је дошао у правом тренутку. Захвалио је свим професионалцима и заинтересованима у Србији на сарадњи и подршци.

„Аустријска привредна комора има велико искуство у овом сегменту дуалног образовања. Али ми можемо само да дамо одређена упутства и савете, оно сто је од одлучујућег значаја је постојање одређеног законског оквира, и прилагођавање овог система на привредни простор Србије, односно усаглашавање са потребама саме привреде“, рекао је он.

Он је као предност дуалног система истакао то што се повратна информација добија од самих предузећа, у смислу потребних квалификација, и да се те информације преносе у образовање.

„Дуално образовање се одвија по тренингу кроз рад, који мора да подржи и школски образовни систем. Овакав систем представља модел успеха и то могу да кажем на основу свог исксутва, ја сам у свом предузећу инструктор и имам 71 ученика који се обучавају кроз рад“, рекао је Гади.

Он је изнео уверење да је овај пројекат постављање камена темељца за даљу сарадњу Србије и Аустрије у области дуалног образовања и потреба привреде у том смислу.

Vučić: Sa Bocan-Harčenkom otvoreno o energetskoj situaciji

Преузмите андроид апликацију.