Помоћник министра за водни саобраћај Предраг Петровић најавио је да ће до краја године на Сави и Дунаву бити уведени паметни системи за надзор над рекама – ВТС и ВХФ систем.
„То је нешто као контрола лета у авио саобраћају. Тај систем је у тренутној имплементацији и очекујемо да до краја године буде завршен. Имамо и неколико пројеката који ће имати утицај на безбедност саме пловидбе и на обележавање пловног пута, а то је уградња елетронских бова за обележавање пловног пута на реци Сави. На Дунаву смо завршили то“, казао је Петровић за Танјуг.
Он је објаснио да је ВТС систем за мониторинг водног саобраћаја, док је ВХФ систем бродских радио станица на Дунаву и Сави.
„Тренутно смо на ремонту бродске преводнице на Ђердапу 2, на Ђердапу 1 смо завршли ремонт. У плану је и да реконструишемо луке Прахово, Сремску Митровицу и Богојево“, најавио је Петровић.
Како је истакао, овај сектор је веома жив и намера државе је да се у њега улаже и да се обезбеди што бољи начин инвестирања, како из буџета, тако и евентуално из бесповратних средстава.
„Имамо добру сарадњу са многим међународним институцијама, а из буџета се опредељују велика средства, не само за реконструкцију, већ и изградњу нових ствари у оквиру сектора“,додао је Петровић.
Што се тиче утицаја овог сектора на бруто друштвени производ (БДП), саговорник Танјуга наглашава да је он заиста огроман.
„Ту може да се прича о различитим сегментима – када спомињемо на пример туризам, морамо рећи да ће заправо пројекат ‘Заплови Србијом’ да активира низ различитих грана које ће утицати на БДП, имајући у виду да расте број путника који долази речним путем крузерима. То су туристи који троше више новца, они троше више пара у хотелима, ресторанима и за куповину сувенира и локалних производа“, рекао је Петровић
Када се говори о транспорту робе и о теретном саобраћају, он је додао да је значај наших лука препознат на међународном нивоу и да у прилог томе говори да су наше луке стављене на ТНТ мрежу.
Петровић се осврнуо и на број пристајања – на укрцавање и искрцавање путника и истакао да је забележено од јануара до краја јула преко 100.000 страних туриста.
„У рекородној 2019. забележно је 1.542 пристајања и тада се у Србију укупно искрцало и укрцало више од 208.000 путника, док је прошле године било 1.419 пристајања са више од 135.000 путника. Закључно са јулом у овој години евидентирано је повећање броја путника који су Србију посетили водним путем, за 30 одсто више у односу на исти период 2022. Ове године се може очекивати обарање рекорда по броју путника“, истакао је он.
Петровић је рекао да постоје и многе приватне фирме које превозе путнике Савом и Дунавом бродићима и чамцима у Београду и да то за сада функционише добро, али и да се размишља о томе да се улаже и у овај део сектора.
„Ми размишљамо да у неком наредном периоду нађемо стратешког партнера који ће имати, не само локалне линије у Београду, већ уколико буде добра прича да у оквиру читавог тока Дунава који пролази кроз Србију имамо нашу туристичку туру“, додао је он наглашавајући да планови постоје и да се ресорно министрство тиме интезивно бави.
Када су у питању пловила, Петровић је рекао да је потребно улагање и у том делу.
„Што се тиче пловила, она су у приватном власништу и ми имао евиденцију колико их има. Флота је генерално на Дунаву, не само код нас, старости неколико десетина година. Свакако је актуелно улагање, како за приватнике, тако и за државу, јер се тиме подиже квалитет превоза, не само робе, већ и транспорта путника“, додао је он.
Петровић је подсетио да се 2. септембра отвара пристаниште у Земуну и да ће ту први пут пристати крузер.
Seničić: Najtraženiji aranžmani za Grčku, Crnu Goru i Tursku
Преузмите андроид апликацију.